اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد

فعال نبودن 17 هزار تن از ظرفیت صنایع شیلاتی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات خوزستان گفت: 17 هزار تن از ظرفیت صنایع شیلاتی غیرفعال است.

فعال نبودن 17 هزار تن از ظرفیت صنایع شیلاتی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحیم مغینمی ظهر امروز در شورای توسعه کشاورزی خوزستان ظرفیت اسمی صنایع وابسته به شیلات را در استان 45 هزار تن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 27 هزار تن فعال و 17 هزار تن غیرفعال است.

وی بدهی به بانک‌ها،‌ نبود مواد اولیه و بالابودن قیمت تمام شده کنسرو را از علل فعالیت نداشتن این صنایع برشمرد.

مغینمی اظهار کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در اندیمشک با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومان در حال پیگیری و طرح پرورش ماهیان خاویاری در دزفول با سرمایه‌گذاری 500 میلیون تومان نیز جزو پیشنهادات جدید است.

وی همچنین از حذف حدود 200 نفر از زنان متقاضی طرح‌های توسعه کشاورزی در بخش شیلات خبر داد و گفت: حدود 600 نفر در گروه‌های هفت نفره متقاضی ایجاد طرح‌هایی در زمینه شیلات هستند که پس از پالایش حدود 200 نفر از زنان متقاضی حذف و حدود 80 نفر پذیرفته شده‌اند.

مغینمی توضیح داد: برخی از زنان به صورت خانوادگی متقاضی شده بودند که از نظر معیشتی مشکلی نداشتند، به همین دلیل برای استفاده بیشتر خانواده‌های نیازمند از این طرح این افراد حذف شده‌اند، البته همه زنان فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با شیلات پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز در این نشست گفت: 341 هکتار از اراضی ملی در راستای طرح توسعه کشاورزی آماده واگذاری هستند.

عزیز ارشم افزود: این اراضی در اطراف سدهای گتوند، مسجدسلیمان، عباسپور و کارون 3 قرار دارند و آب مورد نیاز آنها تأمین شده است.

وی اظهار کرد: 3 هزار و 615 هکتار از اراضی ملی نیز مکان‌یابی اولیه شده و منتظر اعلام نظر نهایی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه تخصیص آب هستند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول