اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی گیلان:

تفکر بسیجی موجب تحول بنیادی در دانشگاه‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: تفکر بسیجی هر جا ظهور کند موجب پیشرفت و آبادانی و تحولات بنیادی به ویژه در دانشگاه‌ها می‌شود.

تفکر بسیجی موجب تحول بنیادی در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا ملک علیپور بعد از ظهر امروز در جمع اعضای بسیج دانشجویی واحد رشت با اشاره به تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و هفته دفاع مقدس بسیج دانشجویی را یک تشکل فرا تشکلی دانست و اظهار کرد: بسیج دانشجویی باید نسبت به تمام تشکل‌ها احساس مسئولیت کند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی طبق فرمان امام راحل 128 روز پس از اتمام جنگ تحمیلی تاسیس شد، افزود: دفاع از حرکت‌های حوزه و دانشگاه، جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب، تشکیل بسیج جهادی جهان اسلام در فضای دانشگاهی و دانشجویی و ایجاد جبهه مومنان و صالحین از وظایف بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به تعاون، همکاری و کمک به تشکل‌های دانشجویی، تشویق دانشجویان به عضویت در تشکل‌ها و نهادهایی مانند انجمن و جامعه اسلامی برای جلوگیری از نفوذ و سواستفاده دشمن، اذعان کرد: برای رسیدن به هدف صرف تنها مومن بودن کافی نیست، بلکه تلاش و کوشش لازم است و بسیج هر جا که هست باید منشأ تحول و حرکت باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: 80 درصد دانشجویان متعلق به نظام هستند بنابراین برنامه‌های ما باید به گونه‌ای تمام این دانشجویان را پوشش دهد.

ملک علیپور ایجاد برقراری ارتباط دانشجویان و طلاب را جزو خلٱهای نظام دانست و افزود: بسیج دانشجویی موظف به پر کردن اینگونه خلٱها در نظام است و می‌تواند در این راستا در برقراری تعامل بین بسیج کارمندان و اساتید، شناسایی افراد در لایه خاکستری دانشگاه از طریق جذب دانشجویان در کانون‌های علمی، اردویی، شناخت بسیج به عنوان یک تشکل در دانشگاه، حضور در شورای فرهنگی و تاثیرگذاری در آن از جمله وظایف بسیج دانشجویی باشد.

وی با تاکید بر حضور جدی اعضای بسیج دانشجویی در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: دانشجویان بیشتر اوقات خود را در خوابگاه‌ها می‌گذرانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حمایت از تشکل‌ها در دانشگاه به عهده خود دانشگاه‌هاست و فضای محیطی دانشگاه باید فضای معروف باشد و با انجام دادن تبلیغات مناسب این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید مانند چتری  تشکل‌های دیگر دانشجویی را زیرپوشش خود داشته باشد، ابراز کرد: بسیج به عنوان چتر حمایتی در قالب نظام آموزشی تربیت‌محور مومن‌ترین افراد را گردهم آورد.

ملک‌علیپور بسیجی بودن را یک تفکر قلمداد کرد و افزود: تفکر بسیجی هر جا ظهور کند موجب پیشرفت و آبادانی و تحولات بنیادی به ویژه در دانشگاه‌ها می‌شود.

وی شناسایی اساتید، نخبگان و صاحبان علم و اندیشه را از دیگر وظایف مسئولان بسیج دانشجویی واحدها دانست و افزود: ماموریت بسیج دانشجویی فراتر از اعزام دانشجویان به یک اردوی فرهنگی است.

این مسئول با تاکید بر افزایش گروه‌های جهادی به ویژه در واحد رشت به عنوان دانشگاه آزاد مادر، ابراز کرد: با اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی و مشاهده مناطق محروم سطح توقعات دانشجویان از نظام کاهش می‌یابد.

وی تربیت افراد فکری، عقیدتی و نیروهای همتراز انقلاب اسلامی را از دیگر وظایف بسیج دانشجویی برشمرد و افزود: مسئولان بسیج دانشجویی واحدها از به‌کارگیری افراد تکراری در برنامه‌ها خودداری کنند.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد واحد رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به ظرایف و زیبایی‌های موجود در بسیج گفت: درک فرهنگ بسیج در جامعه باید حفظ شود.

مظاهر زمانی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری نبض تپنده بسیج در کشور هستند، اذعان کرد: بیانات مقام معظم رهبری محکم‌ترین محور و پشتوانه‌ای است که می‌توان با توفیق و عزت به آن تکیه کرد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در نشست مذکور با اشاره به انجام  فعالیت‌های موفقیت‌آمیز خود در مدت دوران مسئولیتش در این دانشگاه، افزود: اعزام بالغ بر یک‌هزار نفر از دانشجویان واحد رشت به اردوهای راهیان نور در سه سال متوالی، اعزام گروه در قالب اردوهای جهادی به مناطق غیر برخوردار و محروم جامعه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در قالب‌های مختلف، صدور بیانیه و انتشار آنها در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و... از جمله برنامه‌های انجام شده در دوران خدمت بنده در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

حمید رضا محمدی، با اشاره به بحث برگزاری حلقه‌های صالحین متذکر شد: بسیج دانشجویی واحد رشت بالغ بر 3 هزار و 900 نفر عضو دارد.

وی دیدار با مقام معظم رهبری سال 89 را بهترین خاطرات دوران خدمت خود اعلام کرد و یادآور شد: خبر شهادت دو تن از دانشجویان بسیجی در اردوی راهیان نور سال گذشته تلخ‌ترین خاطرات دوران خدمت و دانشجویی بنده بوده است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی واحد رشت ارتباط مستمر با سازمان بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌ها، رئیس و دیگر مسئولان دانشگاه را در راستای اسلامی کردن دانشگاه موثر دانست و خاطرنشان کرد: شناخت اساتید مومن و متعهد در دانشگاه‌ها ضرورت دارد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول