اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارتباط با اردوهای جهادی صورت گرفت

انتقاد مسئولان بسیج دانشجویی از عملی نشدن قول‌های استاندار خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئولان سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از عملی نشدن قول‌های استاندار در رابطه با اردوهای جهادی انتقاد کردند.

انتقاد مسئولان بسیج دانشجویی از عملی نشدن قول‌های استاندار خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی محمدی مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی ظهر امروز در یک نشست خبری در محل این سازمان با انتقاد از عملی نشدن قول‌های مسئولین در ارتباط با اردوهای جهادی اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی به بخش مهمی از قول‌هایش و مصوبات ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی عمل نکرده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی که بیش از یک ماه قبل برگزار شد، مربوط به اختصاص 300 میلیون تومان به پروژه آبرسانی روستای پسخوری از توابع شهرستان مشهد بود که با اینکه این پروژه توسط گروه‌های دانشجویی 80 درصد پیشرفت داشته است، اما هنوز این اعتبار تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مصوبات این ستاد، اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار فرهنگی برای طرح‌های فرهنگی اردوهای جهادی بود که با اینکه شخص استاندار تاکید کرد که این رقم بسیار اندک است و سال آینده چند برابر خواهد شد اما این بودجه هم اختصاص داده نشده است.

محمدی تاکید کرد: مهم‌ترین مصوبه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی مربوط به سرکشی استاندار، معاونینش، مدیران کل دستگاه‌ها و فرمانداران بود که بخشی از مدیران کل و فرمانداران از طرح‌های جهادی سرکشی کرده و با مشکلات مردم آشنا شدند اما شخص استاندار و معاونینش هنوز به قول خود در این خصوص عمل نکرده‌اند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی به 2 برابر شدن تعداد دانشجویان اعزامی به اردوهای جهادی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزار نفر از دانشجویان به این اردوها اعزام شدند اما امسال تعداد آنها به 6 هزار نفر رسیده است که به 128 روستای استان خدمت‌رسانی می‌کنند و در طول سال این اعزام‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: قرارگاه یاران خراسان بسیج دانشجویی استان برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم سایر استان‌ها از سال گذشته تشکیل شد و در اولین سال به استان خوزستان اعزام شد و امسال نیز به استان آذربایجان شرقی و روستاهای شهرستان‌های هریس و ورزقان اعزام شده‌اند.

وی افزود: دانشجویان این قرارگاه 7 پروژه عمرانی در این مناطق بر عهده دارند که با توجه به بروز سرما و جاری شدن سیل در چند روز گذشته در شرایط سخت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

همچنین در ادامه این نشست کاظم ناصری، مسئول قرارگاه جهاد خدمت‌رسانی عمار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد به انتقاد از توجه نکردن برخی مدیران استان به اردوهای جهادی پرداخت و خاطرنشان کرد: حمایت کافی از جهادگران صورت نمی‌گیرد و مسئولین به قول‌هایشان عمل نمی‌کنند.

ناصری با بیان اینکه قرارگاه عمار مسئول پروژه آبرسانی روستای پسخوری بوده است، تصریح کرد: استانداری اختصاص 300 میلیون تومان برای این پروژه را تصویب کرده است اما از آن خبری نیست، ضمن اینکه این روستا و سایر روستاها با وجود نفوذ ماهواره به آنها، به شدت نیازمند اقدامات فرهنگی هستند.

وی افزود: استانداری بودجه فرهنگی مصوب این اردوها را هم اختصاص نداده است و حتی سازمان تبلیغات در رابطه با در اختیار گذاشتن روحانی برای این اردوها با ما همکاری نمی‌کند، در حالی که باید برای مسایل فرهنگی روستاها اهتمام جدی شود.

وی ادامه داد: دانشجویان بسیجی تا امروز 80 درصد کار آبرسانی به روستای پسخوری را انجام داده‌اند و تنها اقدامات فنی و تخصصی آن مانده است که باید توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شود.

مسئول قرارگاه جهاد خدمت رسانی عمار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد به اقدامات درمانی صورت گرفته در روستای پسخوری اشاره و تصریح کرد: 40 نفر در قالب تیم پزشکی به این روستا اعزام شدند که 90 نفر را ویزیت کرده و کلاس‌های آموزشی در رابطه با بهداشت عمومی و بهداشت زنان و زایمان برای روستاییان برگزار کردند.

وی افزود: برای بحث درمانی نزدیک به 1 میلیون و پانصد هزار تومان دارو نیز تهیه و در اختیار روستاییان قرار گرفت، همچنین 40 نفر نیز در قالب تیم‌های فرهنگی به این روستا اعزام شدند که به برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام کردند.

ناصری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در اردوهای جهادی لمس کردیم این بود که روستاییان اذعان داشتند مسئولین به روستاهای آنها رفته و وعده‌های زیادی داده‌اند اما به آنها عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول