اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان سمنان خبر داد

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه در سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان سمنان از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه حوزه هنری استان سمنان در هفتم شهریور خبر داد.

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه در سمنان

سیدعباس دانایی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: به همت دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه حوزه هنری استان با حضور رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور و مسئولان و هنرمندان استان در سالن ماه حوزه هنری استان سمنان برگزار می‏‌شود.

دانایی افزود: نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اخلاق و خانواده با نگاهی به زندگی حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع)، بیداری اسلامی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و آزاد دینی در راستای تحقق اهداف عالی حوزه هنری و اهداف والای انقلاب اسلامی و نیز کشف و پرورش استعداد جوانان هنرمند، توجه به رسالت حوزه هنری با آفرینش‌های هنری فاخر در سطح جامعه و جریان‏‌سازی فکری متناسب با اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‏‌شود.

وی تصریح کرد: 38 اثر در بخش‏‌های صحنه‏‌ای، کودک و نوجوان و خیابانی به دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر ماه رسید که نزدیک به نیمی از آثار رسیده برای این جشنواره، اولین بار به نگارش درآمده و در هیچ جشنواره‌ای نیز شرکت نکرده است.

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه استان سمنان در خصوص نمایش‏‌های شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: در بخش تئاتر خیابانی نمایش «مردی برای تمام فصول» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خطیب‏‌زاده و نمایش «اندر احوالات پرده‌خوانی روزگار ما» به نویسندگی و کارگردانی علی‌اکبر شفائیان، در بخش تئاتر صحنه‏‌ای نمایش «پری‏‌خوانی عشق و سنگ» به نویسندگی چیستا یثربی و کارگردانی هومن شهرستانی، نمایش «آقای قاضی صدایم را می‏‌شنوید» به نویسندگی عباس شاه‌کرم و کارگردانی محمد عبادیانی با هم رقابت می‏‌کنند.

دانایی ادامه داد: همچنین نمایش «بازی نامه حاسد و نمام» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی حسن سرچاهی ، نمایش «ببریم این همه سرخ» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خطیب‌زاده و نمایش «دغدغه‌های پرچین چهار زبر» به نویسندگی مهرداد رایانی مخصوص و کارگردانی روح‏‌الله صفا در این رقابت‏‌ها حضور دارند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان افزود: نمایش «گنج» به نویسندگی محمد اکبری و کارگردانی حسین نصیری و نمایش «برگزین» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی محمد نوروزیان، در بخش کودک و نوجوان نمایش «کفش جادویی» به نویسندگی مونا شهیدی و کارگردانی رسول عصاران و نمایش «مینا و خنگله» به نویسندگی حسین فدایی‌حسین و کارگردانی محمد راکب نیز در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می‏‌پردازند.

دانایی گفت: برگزیدگان در این جشنواره به جشنواره منطقه‌ای تئاتر ماه که از 20 تا 23 شهریور در اصفهان برگزار می‏‌شود، شرکت می‏‌کنند.

وی زمان برگزاری جشنواره کشوری تئاتر ماه را نیز از 21 تا 30 مهر سال‌جاری در تهران اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان یادآور شد: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه حوزه هنری استان سمنان، ساعت 17:30 روز سه‏‌شنبه، 7 شهریور در محل سالن ماه حوزه هنری استان سمنان برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول