اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان:

320 طرح آسفالت راه روستایی در کردستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان از اجرای بیش از 327 طرح توسعه آسفالت راه روستای در قالب طرح‌های مهر ماندگار در این استان خبر داد.

320 طرح آسفالت راه روستایی در کردستان اجرا می‌شود

محمدرضا شاملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به منظور اجرای طرح‌های توسعه در مناطق روستایی استان اجرای آسفالت بیش از یک‌هزار و 558 کیلومتر راه روستایی در سطح استان در قالب طرح‌های مهر ماندگار به تصویب رسیده است.

وی همچنین از اجرای 100 پروژه گازرسانی به روستاهای تابعه استان در قالب طرح‌های مهر ماندگار خبر داد و گفت: با اختصاص به موقع اعتبار و تلاش مضاعف مجریان تمامی این طرح‌ها تا پایان خرداد ماه سال 92 به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان خدمات دولت در روستاهای استان را کم‌نظیر خواند و گفت: بسیاری از روستاهای استان در حال حاضر از امکانات رفاهی و خدماتی زیربنایی از قبیل راه، برق، گاز، آب و شبکه فاضلاب و دیگر زمینه‌ها برخوردار هستند و این روند موجب عمران و آبادانی روستاها شده است.

به گفته شاملی، در هفته دولت امسال 72 پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای استان با همکاری دهیاری‌ها در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: پارک کودک، بهسازی معابر و ساخت جایگاه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله روستایی از جمله طرح‌هایی بود که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در روستاهای استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شاملی از اختصاص بیش از 178 میلیارد ریال برای آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای در این استان خبر داد و گفت: بیش از 125 میلیارد ریال به منظور ارتقا شاخص‌های توسعه روستایی و 47 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی روستایی در سطح استان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز در حال حاضر اکثر روستاهای استان از خدمات درمانی مناسب برخوردار هستند.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان، احداث خانه‌های بهداشت برای امور درمانی مردم روستا و احداث جایگاه بهداشتی جمع‌آوری زباله از دیگر اقدامات انجام شده در سطح روستاهای استان است.

شاملی خاطرنشان کرد: با تاسیس دهیاری‌ها در بسیاری از روستاهای استان زمینه افزایش سطح

خدمات‌رسانی به روستاییان فراهم شده و شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها هستیم.

وی در پایان اضافه کرد: مردم روستایی باید به منظور تسریع در روند توسعه مناطق خود با مشارکت و همکاری زمینه عمران و آبادانی روستاها را فراهم کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول