اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

دستگاه‌های خدمات‌رسان حق قطع آب و برق مدارس را ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد به بهانه بدهی مدارس، نسبت به قطع خدمات خود به مدارس اقدام کند و در این صورت مسئولیت این اقدام متوجه مدیران این دستگاه‌ها خواهد بود.

دستگاه‌های خدمات‌رسان حق قطع آب و برق مدارس را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیف‌الله کریم‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه بازگشایی مدارس افزود: دستگاه‌هایی مانند شرکت آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق نباید خدمات خود را به مدارس قطع کنند.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در زمینه دیون آموزش و پرورش به ادارات تصریح کرد: دولت تخفیف 50 درصدی در محاسبه بهای خدمات دریافتی به مدارس را تصویب و مقرر کرده، 50 درصد بدهی مابقی نیز به عنوان اولویت‌های دیگر و در صورت تامین اعتبار به دستگاه‌ها پرداخت شود که بر این اساس مدیران شرکت‌های خدمات‌رسانی باید به این مصوبه دولت پایبند باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه هم اینک 2 هزار و 100 کلاس آموزشی در قالب 15 منطقه در استان مرکزی برای آغاز سال تحصیلی آماده شده است، افزود: تمامی مدارس استان مشمول طرح‌های بازسازی و بهسازی قرار گرفته و در این خصوص 750 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

کریم‌زاده جمعیت دانش‌آموزی استان را 240 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: برای تعلیم و تعلم این تعداد دانش‌آموز 17 هزار نفر پرسنل و 2 هزار و 100 مدیر و عوامل اجرایی حضور فعال خواهند داشت.

وی خاطر نشان ساخت: دانش‌آموزان استان در قالب هزار و 35 مدرسه ابتدایی، 437 مدرسه راهنمایی و 644 مدرسه متوسطه سازماندهی شده‌اند که از این تعداد 263 مدرسه ابتدایی، 75 مدرسه راهنمایی و 20 مدرسه متوسطه به صورت دو نوبته فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، 99.5 درصد مدارس استان یک نوبته هستند و 8.5 درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی استان در قالب مدارس غیر انتفاعی مشغول به تحصیل می‌باشند و مابقی در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه دو هزار واحد آموزشی استان مرکزی مهر ماه پذیرای 240 هزار دانش‌آموز خواهند بود تصریح کرد: برای آغاز سال تحصیلی در استان مرکزی تعداد 2 میلیون و 380 هزار جلد کتاب توزیع شده است.

کریم‌زاده تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان مرکزی را 120 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 20 هزار و 500 نفر کلاس اولی خواهند بود که در مقایسه با سال قبل از آن با دو درصد افزایش روبه‌رو هستیم.

وی از توزیع کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 884 هزار و 207 جلد کتاب مقطع ابتدایی، 601 هزار و 300 جلد کتاب در مقطع راهنمایی، 671 هزار و 550 جلد کتاب در مقطع نظری و 223 هزار و 60 جلد کتاب در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در واحدهای آموزشی و 600 نمایندگی توزیع کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

کریم‌زاده با بیان اینکه به منظور ایجاد رضایت مردم و دانش‌آموزان و نیز سهولت در انجام امور به منظور بازگشایی مدارس، پروژه مهر در استان مرکزی در قالب پنج کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است بیان داشت: در این راستا کمیته‌های ساماندهی، تعمیر و تجهیز، نظارت، تعیین صلاحیت و توجیه و تبلیغ تشکیل و هرکدام از این کمیته‌ها با دقت ماموریت‌های محوله به خود را به انجام می‌رسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، از حذف مقطع اول راهنمایی و اضافه شدن پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: به این منظور 579 کلاس پایه ششم ابتدایی در استان ایجاد و بخشی از نیروهای مورد نیاز برای این پایه از مقاطع بالاتر، نهضت سوادآموزی و نیروهای بازنشسته دارای مدارک بالای تحصیلی تامین شده است و برای آموزش این پایه به مربیان مربوطه بالغ بر 24 هزار و 808 نفر ساعت آموزش در قالب 374 دوره برگزار شده است.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید، دو کتاب کار و فناوری و نیز کتاب تفکر و پژوهش تدریس خواهد شد.

کریم‌زاده به هوشمندسازی مدارس استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی جدید، 420 کلاس درس هوشمند به تعداد مدارس هوشمند موجود اضافه شده است که با این تعداد، مدارس هوشمند استان به 780 واحد می‌رسد و انتظار داریم در صورتی که استانداری به تعهد خود در هوشمندسازی 200 واحد دیگر اقدام کند این تعداد به 980 واحد افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد در قالب برنامه‌ای سه ساله تمامی مدارس استان مرکزی به صورت هوشمند به دانش‌آموزان خدمات ارایه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی سرانه دانش‌آموزی هر دانش آموز استان را بدون تغییر نسبت به سال قبل از آن 2 هزار تومان عنوان کرد و با اشاره به اینکه این مبلغ پرداخت شده است افزود: در مناطق روستایی به دانش‌آموزان حداقل 2 هزار و حداکثر 10 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌شود ولی مبلغی برای رفت و آمد مربیان در نظر گرفته نشده است.

وی به موضوع وجود برخی دکل‌های شرکت‌های مخابراتی در محوطه مدارس اشاره و با بیان اینکه، بارها مکاتباتی با مسئولان مربوطه برای جمع‌آوری این دکل‌ها صورت گرفته است اما تاکنون اقدامی برای جمع‌آوری آن‌ها نشده است، گفت: در برخی موارد نسبت به قطع فعالیت این دکل‌ها که در محوطه مدارس بوده است اقدام کرده‌ایم ولی بلافاصله به دلیل قطع و ایجاد مشکل برای مردم و برخی دستگاه‌ها با این اقدام آموزش و پرورش مخالفت کرده‌اند، به این دلیل این دکل‌ها همچنان در محوطه برخی از مدارس وجود دارد.

وی مسئله مربوط به تشعشعات این دکل‌ها و امواج مخابراتی را سبب نگرانی مردم دانست و گفت: وزارت بهداشت این امواج را برای سلامتی مردم مخرب تشخیص داده است ولی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را رد می‌کند که این موضوع سبب شده است نتوانیم به صورت قاطعانه در خصوص مضر بودن این تشعشعات اظهار نظر کنیم ولی نگران سقوط احتمالی این برج‌ها و آسیب دیدن دانش‌آموزان هستیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول