احمد نوروزی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در آبیک ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: از 12 هزار و 760 دانشآموز ثبتنام شده رسمی و روزانه، هفت هزار و 432 نفر در مقطع ابتدایی، دو هزار و 63 نفر در مقطع راهنمایی و سه هزار و 204 نفر در مقطع متوسطه در 119 مدرسه با همراهی یک هزار و 207 معلم به تحصیل میپردازند.
وی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی و رخدادهای علمی در جهان افزود: با توجه به فراگیری علم و تأکید این امر از سوی ائمه اطهار (ع) میطلبد که دانشآموزان برای اقتدار علمی ایران اسلامی از قافله علم عقب نمانند و شهدای هستهای را الگوی علمی خود قرار دهند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به حجم گسترده هجمه فرهنگی دشمنان به ویژه اختلال در مسیر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان خانوادهها باید در کلاسهای آموزش خانواده که با محوریت تربیت دینی، آشنایی با مراحل رشد فرزندان، آشنایی با شیوههای تعلیم و تربیت و الگوپذیری از سیره ائمه اطهار (ع) در مدارس برگزار میشود، شرکت کرده تا هرچه بیشتر با منابع دینی و فرهنگی آشنا شوند و با به کارگیری آموزشها در راستای ارتقای تعلیم و تربیت فرزندانشان گام بردارند.
مدیر آموزش و پرورش آبیک با تأکید بر آشنایی هرچه بیشتر معلمان با سند قانونی معتبر تحول بنیادین آموزش و پرورش که زمینهساز حیات طیبه، رشد و تعالی و نیز رسیدن به قرب الهی برای دانشآموزان است، تلاش کرده و از هیچگونه اهتمامی دریغ نورزند.
سند تحول بنیادین نقشه قانونی آموزش و پرورش است
نوروزی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین نقشه قانونی آموزش و پرورش است که بر مبنای قرآن کریم، آموزههای قرآنی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از سوی اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان آموزش و پرورش بنا نهاده شده که ملاک راهنمای تصمیمگیریهای اساسی برای هدایت راهبردی و نظارت و استقرار نظام تربیت رسمی و عمومی کشور خواهد بود.
وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: به فرمایش ایشان فلسفه آموزش و پرورش باید اسلامی و واضح بوده و بر اساس این فلسفه افق آینده آموزش و پرورش کشور روشن باشد تا بدانیم دنبال چه هستیم و به کجا میخواهیم برویم.
نوروزی بیان کرد: نزدیک به 500 نفر از پژوهشگران و صاحبنظران حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در قالب 70 پروژه پژوهشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تدوین و طی 55 جلسه کارشناسی در شورای عالی آموزش و پرورش و نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که بر مبنای قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و معلمان آموزش و پرورش در 12 اردیبهشت سال 85 طی سخنانی بیان کرده بودند که آموزش و پرورش به تحول نیاز دارد، چراکه آموزش و پرورش فعلی کشور ساخته و پرداخته فکر، دین و فلسفه اسلامی نیست، گرچه تحول یک کلمه است ولی در پشت این وجود لفظی یک دنیا کار نهفته بود که خوشبختانه با حضور اساتید دانشگاه، حوزه و مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش این امر مهم و حیاتی در آموزش و پرورش تحقق یافت که به مرور زمان شاهد تحقق آن خواهیم بود.
مدیر آموزش و پرورش آبیک با اشاره به انسداد مبادی ورود بیسوادی و ریشهکنی بیسوادی یادآور شد: طبق اطلاعات موجود در سامانه نهضت سوادآموزی، آمار تعداد بیسوادان کاهش یافته، چراکه دیگر تشکیل کلاس مقدور نیست و طرح آموزش چهره به چهره سوادآموزی را در دستور کار قرار دادهایم.
نوروزی گفت: توسعه و تجهیز مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانشآموزان با حضور کارشناسان متخصص و متعهد، پیشگیری و اصلاح اختلالات رفتاری دانشآموزان در مرکز اختلالات یادگیری، مقاومسازی مدارس، ساخت مدارس جدید، کانون فرهنگی و تربیتی و تلاش در راستای یک شیفت شدن مدارس از جمله فعالیتهای آموزش و پرورش است که بدون هیچ گونه مشکلی اعم از نیروی انسانی، فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات سال تحصیلی جدید با شور و نشاط آغاز میشود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش پیگیر توسعه و تنوع در رشتههای هنرستانهای فنی و حرفهای است، تصریح کرد: خوشبختانه جذب دانشآموزان دختر و پسر به سمت هنرستانهای فنی و حرفهای و کار و دانش رو به رشد است که این امر سبب میشود در آینده نیروی کارگر ماهر و نیمه ماهر در کشور افزایش یابد.
این مسئول از هوشمندسازی 20 درصد از مدارس آبیک، مجهز کردن مدارس به تکنولوژی روز، ساخت سالنهای ورزشی، نمازخانه، کتابخانه خبر داد و افزود: در یک زمانی مدارس آبیک سه شیفت بود، ولی خوشبختانه امسال 82 درصد از مدارس آبیک شیفت ثابت صبح هستند.
مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل اولیا، معلمان و مسئولان استانی و شهرستانی و آموزش و پرورش در راستای رسیدن به اهداف نهایی آموزش و پرورش که همان حیات طیبه و قرب الهی و زمینهسازی برای ظهور امام زمان (عج) است، گامهای مؤثری برداریم.
انتهای پیام/ب10/پ3003