اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل:

فراگیری بیمه دغدغه‌های اجتماعی را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: معاون قضایی دادگستری استان اردبیل گفت: فراگیر شدن و گستردگی بیمه همگانی ضرورت انکار‌‌ناپذیر است که باید شرکت‌های بیمه و عموم مردم در این مسیر گام بردارند.

فراگیری بیمه دغدغه‌های اجتماعی را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس در اردبیل، انور اسکندر‌‌زاده عصر امروز در مراسم معارفه رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان اردبیل اظهار داشت: قانون اساسی به عنوان مادر قوانین تاکید متعددی بر پوشش بیمه‌ای داشته به طوری که در زیرمجموعه قانون اساسی به عنوان قوانین عادی یکی از بسترهای برقراری رفاه اجتماعی نیز توجه به بیمه یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین باید پاسخگو و متناسب با نیاز افراد جامعه باشد، خاطرنشان کرد: در کنار قوانین متعدد صنعت بیمه و فعالیت‌های متنوع بیمه‌ها نیروی انتظامی و دادگستری نیز به عنوان بازوان توانمند این مجموعه سعی می‌کنند با اطمینان‌بخشی به مردم حوادث، تلفات و خسارات مالی و جانی به حداقل برسد.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل یادآور شد: اگر بیمه نبود بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شدند و زندان‌های ما نیز پر از مجرمانی بود که بر اثر تصادف رانندگی اسباب مرگ دیگران را فراهم کرده‌اند.

اسکندر‌زاده گفت: با همراهی خوب بیمه‌ها پرداخت دیه در تصادفات ناخواسته انجام می‌شود و شخص با کمترین هزینه و دغدغه مشکل پیش آمده را پشت سر می‌گذارد.

این مسئول عنوان کرد: در کنار دستگیری بیمه‌ها ارجاع پرونده‌ها به مراکز شبهه قضایی نیز از برخی مشکلات و نارسایی‌ها جلوگیری کرده چرا که شاهد آن هستیم در شورای حل اختلاف این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون قضایی دادگستری استان اردبیل به گستردگی و تراکم پرونده‌های موجود در مراکز قضایی اشاره کرد و افزود: اجباری شدن بیمه شخص ثالث در بحث رانندگی شدت خسارات و حوادث را کاهش داده که شایسته است دایره شمول و گستره بیمه نیز همچنان ادامه پیدا کند.

اسکندر‌زاده ضرورت فروش آسان بر این بیمه‌نامه‌ها را یادآور شد و بیان داشت: در سال‌های گذشته حتی دریافت حق بیمه از سوی شرکت‌ها به صورت اقساطی انجام می‌شد که ضرورت دارد این امر همچنان برقرار بوده و احیا شود.

وی تصریح کرد: هرگونه کوتاهی و قصور در خرید بیمه‌نامه خودرو سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌ها شده و آسیب‌های متعدد را زمینه‌ساز می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل برقراری شرایط آسان برای بیمه‌گذاران را یادآور شد و ادامه داد: زمانی که حادثه‌ رانندگی رخ می‌دهد بر اساس تعهد بیمه‌ها کروکی کشیده شده و میزان خسارت معلوم شده و پرداخت می‌شود.

اسکندر‌زاده به ضرورت سهولت در انجام این کار اشاره کرد و ابراز داشت: ‌نباید کوچکترین سهل‌انگاری ما به بزرگترین آسیب و تهدید منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با تشکیل شورای هماهنگی بیمه‌ها برخی خلا‌های قانونی و کاری شرکت‌های بیمه برطرف شده و معضلات و آسیب‌ها نیز به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول