اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه روستاییان مازندران خبر داد

بهره‌مندی 350 خانوار روستایی مازندران از بیمه‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر مازندران گفت: 350 خانوار روستایی در مازندران از مزایای بیمه‌های اجتماعی صندوق بیمه روستایی برخوردار هستند.

بهره‌مندی 350 خانوار روستایی مازندران از بیمه‌های اجتماعی

هادی بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه برای روستاییان و عشایر بحث ارائه درمان و بیمه‌های اجتماعی به صورت مستقل صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بحث درمان از سال 84 توسط سازمان خدمات درمانی از طریق پزشک خانواده پیگیری و انجام می‌شود.

وی افزود: این صندوق در کنار سازمان خدمات درمانی، بیمه‌های اجتماعی شامل از کارافتادگی کلی و از کارافتادگی ناشی از کار و یا غیرکار، مستمری بازماندگان و بازنشستگی یا پیری را به روستاییان ارائه می‌دهد.

بشیری با بیان اینکه از سال 84 طرح پزشک خانواده روستایی برای روستاییان اجرا شده است و در کنار آن این صندوق، بیمه‌های اجتماعی را به صورت اختیاری در روستاها انجام می‌دهد، اعلام کرد: در مازندران 43 هزار خانوار به عضویت صندوق درآمده‌اند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

وی بیان کرد: 350 خانوار روستایی در مازندران از مزایای بیمه‌های اجتماعی مستمری بازماندگان و از کارافتادگان کلی استفاده می‌کنند.

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر مازندران با تاکید بر اینکه نقل و انتقال سوابق از صندوق روستاییان به سایر بیمه‌ها و برعکس انجام‌پذیر است، یادآور شد: در صندوق بیمه روستاییان و عشایر حق بیمه 15 درصد است که پنج درصد را بیمه شده پرداخت می‌کند و 10 درصد را دولت برعهده دارد.

وی افزود: هر فرد بر اساس سطوح درآمدی که برای سال 91 اعلام شده با پرداخت 81 هزار تومان تا 191 هزار تومان خود و افراد تحت تکفل خود را بیمه کند.

بشیری بیان کرد: در مازندران 242 کارگزاری بیمه روستایی وجود دارد که اغلب دهیاران، تعاونی‌های دهیاران و تعاونی‌های تولید روستایی هستند و تشکیلات این صندوق در درون روستاها است و مردم می‌توانند با مراجعه به این کارگزاری‌ها از مزایای آن برخوردار شوند.

وی افزود: در سال ‌جاری تعداد کارگزاری‌های صندوق بیمه روستایی در مازندران افزایش پیدا نمی‌کند و تنها به دنبال استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌های دهیاران بیش از پیش استفاده و ترمیم و تمرکز کارگزاری‌ها را دنبال می‌کنیم.

انتهای‌‌پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول