اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام(ره) کردستان خبر داد

رشد 25 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه کمیته امداد در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از رشد 25 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه این نهاد مقدس در سال‌جاری در این استان خبر داد.

رشد 25 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه کمیته امداد در کردستان

هیوا رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال بیش از 4 میلیارد و 259 میلیون ریال کمک‌های مردمی از طریق این صندوق‌ها در سطح استان جمع‌آوری شده است که نسبت به چهار ماهه مشابه آن در سال 90 رشدی 25 درصدی داشته است.

وی افزود: تعداد صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان در سال 88 برابر با 51 هزار و 352 عدد صندوق بزرگ، کوچک و متوسط و درآمد آنها نیز 7 میلیارد و 578  میلیون ریال بوده است.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، در سال 90 با رشد 22 درصدی صندوق‌های صدقه در استان این آمار به 69 هزار و 634 صندوق بزرگ، متوسط و کوچک بوده است.

رحیمی با بیان اینکه در کنار افزایش 22 درصدی تعداد صندوق‌های صدقه در استان شاهد رشد درآمد صندوق‌های صدقه نسبت به سال 88 بودیم، خاطرنشان کرد: درآمد صندوق‌های صدقه در سال 90 برابر با 10 میلیارد و 740 میلیون ریال یعنی 24 درصد بیشتر از درآمد سال 88 بوده است.

به گفته وی، در حال حاضر نیز 66 هزار و 676 صندوق صدقات شامل 2 هزار و 547 صندوق بزرگ، یک‌هزار و 862 صندوق متوسط و 62 هزار و 267 صندوق کوچک در منازل، ادارات، مغازه و مراکز تجاری سطح استان وجود دارد.

رحیمی بیان داشت: درآمد حاصل از صندوق صدقات کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی شامل هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان، تهیه جهیزیه نوعروسان، بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویان، تامین کالاهای اساسی، ودیعه مسکن و وام کارگشایی و اشتغالزایی خانواده‌های بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

وی در ادامه از جمع‌آوری و توسعه زکات به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های حوزه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) نام برد و افزود: به منظور توسعه و تقویت فرهنگ پرداخت زکات در سطح استان برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلفی را داشته‌ایم.

رحیمی تصریح کرد: برگزاری این برنامه‌ها موجب شده هرساله با افزایش قابل توجهی پرداخت زکات در سطح استان روبه‌رو شویم تا جایی که طی چند سال اخیر جزو استان‌های رتبه‌دار کشور در بحث جمع‌آوری زکات هستیم.

به گفته وی، در سال گذشته 6.7 میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌آوری شد که با این رقم کردستان در رتبه دوم کشوری جمع‌آوری زکات قرار گرفت.

وی میزان زکات جمع‌آوری شده در سال 88 را یک میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در سال 90 نیز  6 میلیارد 700 میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده است.

در زمینه معادل‌سازی زکات نیز با تلاش و پیگیری‌های مدیرکل کمیته امداد استان و دستورات مؤکد استاندار و معاون برنامه‌ریزی ایشان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

*تحقق 100 درصدی معادل‌سازی زکات در کردستان

وی تصریح کرد: با تعامل و همکاری خوب فرمانداران، معادل‌سازی زکات سال گذشته نیز به صورت 100 درصدی در استان تحقق یافته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هدف‌گذاری امسال در بحث جمع‌آوری زکات را 5 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 55 میلیارد و 577 میلیون و 954 هزار ریال زکات در این استان جمع‌آوری شده است.

رحیمی با بیان اینکه جمع‌آوری این میزان زکات معادل 89 درصد از تعهدات استان در این زمینه است، تصریح کرد: 12میلیارد و 307 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده در سطح استان در سال‌جاری زکات فطریه و 43 میلیارد و 270 میلیون ریال آن زکات مردمی است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول