اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توزیع 335 هزار و 333 صندوق صدقه

74 میلیارد و 818 میلیون ریال صدقه در کرمان جذب شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طی سال گذشته 74 میلیارد و 818 میلیون و 615 هزار ریال از طریق صندوق‌های صدقه در استان کرمان جذب شده است.

74 میلیارد و 818 میلیون ریال صدقه در کرمان جذب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ وحید میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده در سال گذشته 3 هزار و 600 نفر در استان کرمان شناسایی و از دوره‌های آموزشی چهره به چهره و گروهی در زمینه‌ مسائل اعتقادی و فرهنگی، مهارت‌های زندگی و آشنایی با حقوق شهروندی استفاده کردند.

وی با اشاره به پوشش 34 هزار و 546 دانش‌آموز و 9 هزار و 581 دانشجو و طلاب علوم دینی توسط کمیته امداد استان کرمان عنوان کرد: طی سال گذشته یک میلیارد و 918 میلیون ریال برای این مجموعه حمایتی هزینه شد.

میرزایی گفت: همچنین در سال گذشته 2 هزار و 780 دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش امداد با هزینه 2 میلیارد و 750 میلیون ریال به اردوهای سیاحتی و زیارتی درون استانی و برون استانی اعزام شدند.

وی ابراز داشت: اردوگاه شهید باهنر ماهان تنها اردوگاه جنوب شرق کشور است که در سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 895 میلیون ریال پذیرای 960 مددجو از کرمان و استان‌های همجوار بوده است.

میرزایی تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته 33 هزار و 250 نفر با هزینه 4 میلیارد و 260 میلیون ریال از مباحث آموزش خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بهره برده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت هشت مجتمع فرهنگی شبانه‌روزی در سطح استان کرمان عنوان کرد: 2 مورد این مجموعه‌های فرهنگی در جنوب استان مهر ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

میرزایی خاطر نشان کرد: مجتمع‌های فرهنگی استان کرمان سال گذشته پذیرای 371 دانش‌آموز بودند. 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان زیر پوشش این نهاد ابراز داشت: طی سال گذشته به 3 هزار و 570 دانشجو در قالب 11 میلیارد و 478 میلیون ریال وام پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد در حوزه سلامت خانواده بیان داشت: ارائه 59 هزار و 392 نفر خدمات موردی، حمایت از یک هزار و 399 خانوار زندانیان آبرومند، اهدای 8 هزار و 274 مورد جهیزیه و کمک جهیزیه از دیگر مواردی است که طی سال 90 انجام شده است.

میرزایی افزود: در بخش درمان و بیمه‌گری نیز ارائه خدمات به 49 هزار و 346 نفر بیمه شده، اجرای طرح تغذیه کودکان زیر شش سال به 7 هزار و 63 نفر، پرداخت هزینه درمانی روستایی و قشرهای آسیب‌پذیر به 4 هزار و 390 نفر و ارائه خدمات بهداشتی برای 90 هزار و 420 مددجو از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: از 14 تا 21 ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌ای در پارک ریاضیات برگزار می‌شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف استفاده از فضای معنوی جامعه به منظور ترغیب و جذب بیشتر حامیان و حامی‌یابی، اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی و ایجاد فضای لازم برای عمل خیر و نهادینه شدن انفاق، بهره‌مندی از وسایل ارتباط جمعی و جلب مشارکت‌ سازمان‌ها، نهادها و اشخاص حقیق و حقوقی است.

وی با بیان اینکه طرح مفتاح‌الجنه نیز همانند سال‌های گذشته در عصرهای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: هر روز 64 گروه در سطح استان کرمان از خانواده‌های ایتام و مددجویان کمیته امداد بازدید و دل‌جویی دارند.

میرزایی ابراز داشت: در مرکز استان 16 گروه شامل مسئولان و خیران به دیدار خانواده‌های نیازمند و آبرومند می‌روند.

وی گفت: در مجموع روزانه 130 خانواده مددجوی کمیته امداد در طرح معنوی مفتاح‌الجنه مورد دل‌جویی قرار می‌گیرند.

میرزایی با اشاره به توزیع 335 هزار و 333 صندوق در سطح استان کرمان عنوان کرد: طی سال گذشته 74 میلیارد و 818 میلیون و 615 هزار ریال از طریق صندوق‌های صدقه جذب شده است.

وی اذعان داشت: جمع‌آوری 23 میلیارد و 48 میلیون و 580 هزار ریال زکات، 4 میلیارد و 374 میلیون و 704 هزار ریال از محل درآمدهای محلی و 81 میلیارد و 271 میلیون و 494 هزار ریال از کمک‌های مردمی و صدقات جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول