اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان:

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو نماد ایثار و مقاومت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به عنوان اسوه و الگوی ایثار و مقاومت نام برد.

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو نماد ایثار و مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی در دومین جلسه پشتیبانی کنگره ناهید فاتحی‌کرجو در سنندج اظهار کرد: استان کردستان به فرموده مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و وجود شهیدی همچون ناهید فاتحی‌کرجو در این استان سندی محکوم بر مظلومیت شهدای کردستان است.

به گفته وی، ناهید فاتحی‌کرجو شهیدی است که یاد اولین شهید اسلام سمیه را دوباره تکرار کرد و با وجود تحمل شکنجه‌های بسیار دست از ولایت و تعهد خود برنداشت و مظلومانه به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: استان کردستان شهدای زیادی دارد که در اوج مظلومیت به شهادت رسیده و در زمینه معرفی و شناساندن آنان کار اساسی صورت نگرفته است.

سلیمانی بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در بردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ما را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌های مختلف در سطح منطقه‌ای و کشور برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه شهدا هدایت‌گران جامعه اسلامی هستند، افزود: این شهیده عرفان حقیقی و عمق معرفت الهی را با تمام وجود درک کرد و این معرفت به صورت عینی در وجود او متجلی شد.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران کردستان گفت: انتظار می‌رود با دادن فراخوان مقاله و برگزاری این یادواره با محورهای مختلف در راستای شناساندن این شهیده مظلوم به آحاد جامعه گام موثری در ترویج فرهنگ شهادت برداشته شود.

به گفته سلیمانی، فضیلت  زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست و خدمت در این زمینه رسالتی بر دوش همه مسئولان و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلان و خط‌ مشی‌های نظام همه دستگاه‌ها مکلف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید در این حوزه تلاش کنند.

وی افزود: 20 درصد از اعتبارات فرهنگی تمامی نهادها بر اساس قانون باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف شود.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران کردستان در ادامه به اقدامات انجام شده کمیته فرهنگی برگزاری کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو اشاره کرد و گفت: به منظور چاپ ویژه‌نامه، چاپ تیزر، چاپ مقالات، هزینه فیلم‌برداری، چاپ دعوتنامه و ساخت فیلم مستند نیازمند به تامین اعتبار هستیم.

سلیمانی بر ساخت یادمان شهیده ناهیده فاتحی‌کرجو به عنوان کاری ماندگار تاکید کرد و افزود: ساخت این یادمان می‌تواند در معرفی و شناساندن هرچه بیشتر این شهیده مظلوم نقش بسزایی داشته باشد.

به گفته وی، ساخت این یادمان در محل شهادت این شهیده گرانقدر می‌تواند زمینه حضور بیش از پیش زائران راهیان نور را به استان فراهم کند.

وی در پایان خواستار همکاری و تعامل همه ارگان‌ها و ادارات در برگزاری کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول