اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بافق برگزار شد

گرامیداشت شهیده ناهید کرجو شهید شاخص سال

خبرگزاری فارس: در مراسمی یاد و خاطره شهیده ناهید کَرجُو شهید شاخص سال ۹۱ بسیج در بافق گرامی داشته شد.

گرامیداشت شهیده ناهید کرجو شهید شاخص سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق این مراسم را خواهران شورای حوزه فاطمةالزهراء و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان بافق در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار کردند.

ناهید فاتحی کرجو که به او سمیه کردستان لقب داده‌اند، پس از تحمل سال‌ها شکنجه درسال 61 به دست نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.

امام جمعه بافق در این مراسم با گرامیداشت رشادت، ایثارگری، فداکاری‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: زنانی که در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند، نشان دادند که در این مسیر نیز حتی گامی از مردان عقب‌تر نیستند.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در ادامه بر حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این دستاوردها به نسل جوان تاکید کرد و افزود: امروز زنان جامعه اسلامی باید با پیروی از این شهیده بزرگوار در انتقال فرهنگ شهادت به نسل نوپای انقلاب تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان و خواهران بسیجی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف‌ناشدنی، در صحنه‌های مختلفی حتی در میدان‌های رزم حضور یافتند.

امام جمعه بافق ادامه داد: تربیت فرزندان صالح برای ادامه راه و آینده نهضت اسلامی امروز از مهم‌ترین مسئولیت‌های زنان است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار بافق نیز در این نشست نقش مادران و زنان امروز جامعه اسلامی را در تربیت فرزندان مهم عنوان کرد و گفت: با پیشرفت‌های بزرگی که در جوامع امروزی ایجاد شده، نقش حضور زنان نیز بیشتر آشکار می‌شود.

حسین ندافیان با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقش خود را به صورت برجسته ایفا کرده‌اند، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز این نقش بسیار برجسته است.

وی تصریح کرد: انقلاب ما تحولات فکری فراوانی در زنان ایجاد کرد و اعتماد به نفس و خود‌باوری را به آنان بازگرداند و جامعه امروز ایران مفتخر است که زنان در تمام عرصه‌ها اعم از تحصیل علم، امور اجرایی و حضوری فعال دارند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول