اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی

آیین گرامیداشت مقام شهیده ناهید فاتحی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: آیین گرامیداشت مقام شهیده ناهید فاتحی در پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

آیین گرامیداشت مقام شهیده ناهید فاتحی برگزار می‌شود

مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اینکه فرا رسیدن ایام فاطمیه را به پیشگاه ملت بزرگ ایران تسلیت گفت، اظهار داشت: در پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و مناطق مختلف آذربایجان غربی مقارن با ایام فاطمیه آیین گرامیداشت مقام این بانو شهیده برگزار می‌گردد.

ربابه عدلی تصریح کرد: این بانوی بزرگوار حدود 11 ماه توسط گروهک کوموله به اسیری گرفته شد و در نهایت سال 1360 توسط منافقان کوردل به شهادت رسید، بر این اساس نام و یاد ایشان برای همیشه بر تارک انقلاب اسلامی ایران خواهد درخشید.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه رشادت‌ها و ازخودگذشتگی بانوان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و سال‌های پیروزی انقلاب به فراموشی سپرده نشود هر سال نام یکی از بانوان گلگون‌کفن به عنوان شهیده سال به بسیج بانوان ابلاغ می‌شود تا در راستای معرفی آنها به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان مبادرت شود.

عدلی برگزاری برنامه ویژه کارکنان سپاه شهدا اعم از خواهران و برادران را یکی دیگر از برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: در این مراسم نیز یکی از روحانیان برجسته استان در فضایی آکنده از معنویت به تشریح فضائل بی‌نظیر این بانوی بزرگوار پرداختند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در وصف شأن و منزلت رفیع حضرت فاطمه الزهرا (س) بیانات زیادی دارند، ادامه داد: در یکی از کتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران آمده است اگر فاطمه (س) مرد بود نبی بود، پس ‌وجود داشتن این قبیل توصیف‌ها نسبت به بی‌بی دو عالم به روشنی بیانگر عمق بصیرت و نامحصور بودن فضیلت‌های ایشان است.

مسئول بسیج بانوان آذربایجان غربی، حضرت فاطمه(س) را اسوه همسران شهدا و ایثارگران دانست و اظهار داشت: زنانی که در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب همگام با مردان برای هر چه بارور شدن نهال انقلاب جانفشانی کردند در واقع حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را برای خود سرمشق قرار داده‌اند و از پیروان راستین ایشان قلمداد می‌شوند.

انتهای پیام/و۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول