اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه معنا ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه بی‌معنی است و طلاب نباید تنها به فکر کسب مدرک باشند.

مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه بانوان استان مرکزی اظهار داشت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه یک سیستم آموزشی خاصی را مطرح کردند که این سیستم آموزشی باید با قوت و قدرت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مراکز نورانی انتشار علم و ایمان و معارف اسلامی محسوب می‌شوند تصریح کرد: حوزه‌های علمیه مراکز نشر دین اسلام هستند که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

امام جمعه اراک بر لزوم احیای حوزه‌های علمیه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: حوزه‌های علمیه در گذشته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و با پرورش و تربیت مراجع بزرگ نقش بسیار مؤثری در ترویج سنت پیامبر اعظم(ص) داشتند که می‌طلبد امروز نیز این جایگاه احیا شود.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: ترویج و گسترش معارف اسلامی و تبیین آموزه‌های اسلامی و قرآنی در جامعه از مهم‌ترین وظایفی است که طلاب خواهر و برادر باید به این مهم بپردازند.

وی تلاش در راستای تغییر باورهای دینی و تضعیف ولایت طلاب را یکی از سیاست‌های اصلی دشمنان در جنگ نرم دانست و خاطر نشان ساخت: حوزه‌های علمیه باید با تقویت برنامه‌های خود با این ترفند دشمنان به خوبی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام داوود زارع مدیر حوزه‌های علمیه بانوان استان مرکزی نیز از تحصیل یک هزار و 940 طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول