اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری دستگاه‌های مرتبط فراهم شد

آمادگی برای طرح توسعه اشتغال خانگی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این استان برای طرح توسعه اشتغال خانگی خبر داد.

آمادگی برای طرح توسعه اشتغال خانگی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، لیلا زاده‌باقری صبح امروز در نشست کمیته نقش زن در اقتصاد خانواده در یاسوج اظهار کرد: در جلسه‌ای به همین منظور با حضور مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت این طرح مطرح و مورد اجرا قرار گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه اشتغال خانگی بانوان تهیه و مورد اجرا قرار گرفت.

به گفته وی، طرح توسعه اشتغال خانگی بر پایه هنر و صنایع دستی برای توسعه اشتغال و تولیدات محلی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح راهکارهای افزایش اشتغال خانگی، ترویج و فرهنگ‌سازی برای روآوری و استقبال از طرح‌های کارگاهی، تولید خانگی و بومی با ایجاد آموزش‌های لازم توسط فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن شرایط برای کار توسط اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و حمایت و همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه و تسهیلات از طریق بانکی‌ها صورت می‌گیرد.

زاده‌باقری تصریح کرد: طرح توسعه اشتغال خانگی با استفاده از ظرفیت‌ها، توان دهیاری‌ها و تعاونی‌ها با همکاری ادارات مرتبط با اشتغال به صورت آزمایشی در دو روستای پریکدان و گنجه‌ای به اجرا در می‌آید و سپس با ارزیابی از خروجی آن در سطح گسترده‌تر و به مراتب در سطح استان تعمیم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در استان آغاز می‌شود و هدف آن توانمندسازی نقش زنان در اقتصاد خانواده، جلوگیری از هدرروی اوقات فراغت فرزندان خانواده و افزایش تولید و درآمد خانگی است، یادآور شد: تلاش بر این است تا در کنار تجارب و با کمک آموزش‌های لازم و پشتیبانی دولت در ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی ویژه بانوان تسریع به عمل آید.

این مسئول ارشد امور بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال تولید ملی باید زمینه توانمندسازی بانوان بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: بانوان نشان داده‌اند که در تولید و کارآفرینی با پشتکار و همت بیشتری در عرصه حضور دارند و بی‌شک هر چه زنان در این مسیر بیشتر حمایت شوند چرخ تولید بهتر خواهد چرخید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول