اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفاظت شرکت آب منطقه‎ای استان زنجان:

برداشت بی‌‌رویه از سفره‎های زیرزمینی بحران‌آور می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: برداشت بی‌رویه از سفره‎های زیرزمینی سبب ایجاد بحران در آینده می‌شود.

برداشت بی‌‌رویه از سفره‎های زیرزمینی بحران‌آور می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی عباسی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی دانای آب در استان زنجان اظهار داشت: آب به عنوان مهم‎ترین نعمت خداوند محسوب می‎شود که منابع بسیار کمی دارد.

وی با اشاره به اینکه آب یکی از مهم‏ترین عوامل حیات انسان به شمار می‎رود، خاطر نشان کرد: بخش عمده‌‏ای از فلات ایران به دلیل نبود آب کویری است و در آنجا هیچ گونه سکونتی وجود ندارد.

مدیر حفاظت شرکت آب منطقه‌ ای استان زنجان با بیان اینکه رشد جمعیت سبب افزایش تقاضا برای مصرف آب می‎شود، یادآور شد: تامین آب مورد نیاز صنعت و شرب و کشاورزی این جمعیت جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید از آب به صورت بهینه استفاده شود، اضافه کرد: آب‎های زیرزمینی که به صورت حفر چاه یا قنات از آنها بهره‎برداری می‎شود، مورد استفاده بی‎رویه قرار می‎گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه مصرف بهینه آب شامل استفاده به اندازه و جلوگیری از اسراف می‎شود، ادامه داد: جلوگیری از آلودگی آب‎ها یکی دیگر از نکات مهم و مورد توجه در مصرف بهینه محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه آب‎های زیرزمینی و سطحی در سطح وسیعی آلوده می‎شود به گونه‎ای که استفاده از آن غیر ممکن است، یادآور شد: در حال حاضر با کمبود منابع آبی مواجه هستیم و با رشد جمعیت این بحران به صورت جدی‎تری نمایان می‌‌شود.

مدیر حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه باید مصرف آب از نظر کمی و کیفی مورد توجه همه قرار گیرد، ادامه داد: اجرای جشنواره ملی دانای آب گامی برای رسیدن به این هدف است.

وی دانش‎آموزان و اصحاب رسانه را مهم‎ترین رابط برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح استان دانست و افزود: ارتقاء سطح فرهنگی عمومی در زمینه مصرف آب و آگاهی از مسائل آب وظیفه بزرگی است که با همکاری رسانه‎ها و دانش‎آموزان در استان زنجان اجرا می‌ شود.

عباسی، اجرای جشنواره ملی دانای آب را یک طرح ادامه‎دار و پر محتوا برشمرد و افزود: با برنامه‎ریزی‎ها این طرح در آینده نیز اجرا می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: بهبود روش‎ها و ارتقاء محتوای جشنواره ملی دانای آب از جمله برنامه‎های شرکت آب منطقه‎ای استان زنجان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول