اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ابلاغ وزارت نیرو

بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی دشت جم ممنوع شد

خبرگزاری فارس: با ابلاغ وزارت نیرو، بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی دشت جم ممنوع شد.

بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی دشت جم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جم به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای توسعه و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در دشت جم استان بوشهر را ممنوع اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بهره‌برداری بیش از حد از منابع آب و وقوع خشکسالی‌های اخیر سبب افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن در دشت جم واقع در استان بوشهر شده است.

در ادامه این اطلاعیه می‌خوانیم: به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیرزمینی و به موجب ماده 4 قانون توزیع عادلانه آب حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آب به مدت سه سال از تاریخ نشر این آگهی طبق نقشه‌های موجود در دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب و امور مشترکین شرکت سهامی مدیریت منابع آب ایران و شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با حدود اربعه زیر ممنوع است.

بر اساس این آگهی این ممنوعیت در جهت شمال از محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی جم، ریز و دارالمیزان در امتداد مرز محدوده مطالعاتی جم و خط الرأس کوه بیخو تا نقطه ارتفاعی 1080 و از شرق از نقطه ارتفاعی 1080 در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به کوه سمرکان و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی جم، دارالمیزان و دیر کنگان است.

همچنین این ممنوعیت در جهت جنوب از محل تلاقی فوق‌الذکر در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به خط‌ الرأس ارتفاعات کوه پردی و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی جم، ریز و دیر کنگان و در غرب از محل تلاقی فوق‌الذکر در امتداد مرز مشترک محدوده‌های مطالعاتی جم و ریز (غرب روستاهای هنگدان و حسین‌آباد) تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی جم، ریز و دارالمیزان را شامل می‌شود.

این ممنوعیت به استثنای موارد مندرج در آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده 57 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 84 و در حد سقف تخصیص آب ابلاغ شده است. 

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول