اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان:

آب شرب گلستان وابسته به منابع زیرزمینی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان گفت: آب شرب گلستان وابسته به منابع زیرزمینی است.

آب شرب گلستان وابسته به منابع زیرزمینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر علیمرادی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان اظهار داشت: بالغ بر 94 درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی است و کمترین استانی را پیدا می‎کنید که اینگونه وابستگی به منابع زیرزمینی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بارش بسیار خوبی را در سال گذشته در این استان داشته‎ایم افزود: اما همه بارش‎ها سیلاب می‎شود و اصلا نمی‎توان از آن بهره‎برداری کرد و شاید حداقل 150 متر از این آب را بتوانیم استفاده کنیم.

علیمرادی خاطر نشان کرد: زمانی می‎توانیم از این منابع و فرصت استفاده کنیم که آب فرصت نفوذ را داشته باشد و منابع زیرزمینی ما را تغذیه کنند.

مدیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان تصریح کرد: گلستان یک ظاهر سرسبز دارد اما با مشکل کم آبی مواجه است شما فقر، تنگ‌دستی و مصائب دیگر را در دشت گرگان می‎بینید پس می‎طلبد شاخص تخصیص منابع به این استان تغییر کند و مسئولان کشور برای تخصیص منابع، گلستان را در رده استان‎های محروم و مرزی تلقی کنند و با اصلاح شاخص‎ها، منابع خشکسالی به این استان تعلق گیرد.

وی یادآور شد: شاخص‎های تخصیص منابع برای استان گلستان مناسب نیست و در تخصیص منابع با مشکل روبه‌رو هستیم.

علیمرادی با اشاره به اینکه در حوزه فاضلاب هم متاسفانه عقب‌افتادگی جدی داریم ابراز داشت: فلسفه طرح فاضلاب نیز برای مسائل زیست محیطی در استان‎های شمالی انجام شده است و شاهد هستیم که از 21 شهر گلستان که اجرای طرح فاضلاب آن بر عهده آبفا است، سه شهر فاضلاب در حال بهره‎برداری است، چهار شهر عملیات اجرایی شروع شده و طرح فاضلاب مابقی شهرهای استان در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت آب‎ و فاضلاب گلستان متذکر شد: استانی که از منظر زیست محیطی اقتصاد آن کشاورزی است اگر بتوانیم پساب این فاضلاب را تصفیه کنیم و وارد عرصه زیست محیطی سازیم، می‎شود چندین هزار شغل در منطقه ایجاد کرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول