اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

افزایش 5/1 متری سطح آب زیرزمینی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: با محاسباتی که انجام گرفته خوشبختانه وضعیت سطح آب زیرزمینی گلستان بهبود پیدا کرده و رشد 1.5 متری را نشان می‎دهد.

افزایش 5/1 متری سطح آب زیرزمینی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایرج حیدریان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام شده در ابتدای سال آبی 250 میلیون مترمکعب کسری حجم آبخوان آب‎های زیرزمینی در مقایسه با آمار درازمدت بوده است.

وی به علت بهبود وضعیت آب زیرزمینی اشاره کرد و بیان داشت: در سه ماهه ابتدای پاییز ورودی به سد و ورودی به رواناب بسیار اندک بوده است همچنین در ماه‎های دی و بهمن نیز ورودی آنچنانی نداشته‎ایم چنان که پیک ورودی از اسفندماه شروع و تا 12 فروردین ادامه پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه در پایان اسفند سال گذشته 18 میلیون مترمکعب بهبود وضعیت آب زیرزمینی را داشته‎ایم تصریح کرد: میزان بارش‎ها به روند بهبود وضعیت آب زیرزمینی کمک کرده است به طوری که آمار بارندگی از مجموع 494 میلیمتر در مقایسه با سال گذشته که 262 میلیمتر بوده است 88 درصد رشد نشان می‎دهد.

به گفته حیدریان آمار درازمدت نزدیک به 335 میلیمتر و حدود 48 درصد رشد را نشان می‎دهد.

وی به مدل‎هایی که در این زمینه توسط وزارت نیرو اشاره می‎شود پرداخت و اذعان کرد: پیش‎بینی ما حدود 600 میلیمتر بارندگی تا پایان سال آبی است که اکنون میزان بسیار کمی را در پنج ماهه باقیمانده سال آبی پیش‎بینی می‎کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان یادآور شد: تجربه نشان داده توالی سال‎های خشکسالی باید مدیریت مناسبی انجام شود.

حیدریان با اشاره به اینکه مبحث پیش‎بینی دستگاه متولی دارد اضافه کرد: بر اساس وضعیت گرما، باران و پیش‎بینی‎های روزانه‎ای که انجام می‎شود باید برنامه‎ریزی‎های مناسبی انجام گیرد.

وی گفت: شرکت آب منطقه‎ای استان گزارشات خود را به صورت ماهانه مدیرکل به مدیریت ستاد بحران، معاونت عمرانی استاندار و سایر دستگاه‎ها ارسال می‎کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان در پایان اظهار داشت: استان گلستان از جمله استان‎هایی است که سیل، آتش‎سوزی و زلزله را تجربه می‎کند و همه دستگاه‎ها خوشبختانه با دلسوزی تمام در این زمینه‎ها پای‎ کار بوده‎اند و انتظار می‎رود این همکاری در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول