اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره ملی دانای آب استان زنجان خبر داد

حضور 43 هزار دانش‌آموز زنجانی در جشنواره دانای آب

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره ملی دانای آب استان زنجان گفت: 43 هزار دانش‎آموز مقطع راهنمایی در جشنواره ملی دانای آب در استان زنجان حضور داشته‌ اند.

حضور 43 هزار دانش‌آموز زنجانی در جشنواره دانای آب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عمران رازی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی دانای آب در استان زنجان اظهار داشت: لزوم تبیین ارزش‎های معنوی و اقتصادی آب و ارائه الگوی مصرف آب مهم‏ترین اهداف جشنواره دانای آب در استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحران شدید در حوزه آب و کمبود منابع آبی، کمبود آگاهی مردم و حساسیت آنها نسبت به مسائل آب سبب اجرای جشنواره سراسری دانای آب در استان زنجان شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحران جدی در منابع آبی کشور وجود دارد.

دبیر جشنواره ملی دانای آب استان زنجان با بیان اینکه استفاده از روش‏های بهره‎برداری کم بازده از منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی سبب هدر رفتن آب می‎شود، اضافه کرد: جشنواره دانای آب در مرحله نخست در پنج استان فارس، یزد، گلستان، همدان و آذربایجان‌شرقی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین میزان حساسیت مردم نسبت به مسائل و بحران‎های منابع آبی در استان‎های مذکور 25.27 درصد اعلام شده است، تصریح کرد: میزان آگاهی آنها نیز نسبت به مسائل آب 50.2 درصد بوده است.

رازی با بیان اینکه میزان حساسیت در بین دانش‎آموزان پنج استان مورد آزمایش در طرح دانای آب 31.4 درصد اعلام شده است، یادآور شد: میزان آگاهی دانش‎آموزان نسبت به مسائل آب نیز 49.28 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء بهره‌وری و نهادینه شدن مصرف بهینه آب در همه بخش‎ها از جمله بخش کشاورزی از مهم‏ترین سیاست‎ها و اهداف طرح الگوی مصرف صحیح است، ادامه داد: آموزش اصولی مصرف آب نیز از دیگر اهداف این طرح به شمار می‎رود.

دبیر جشنواره ملی دانای آب استان زنجان با بیان اینکه دانش‎آموزان قشر تاثیرپذیر و تاثیرگذار و پرسش‏گر در جامعه محسوب می‎شوند، اضافه کرد: آنها آینده‌سازان کشور هستند و به همین دلیل به منظور اجرای جشنواره دانای آب انتخاب شده‏‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 870 هزار دانش‎آموز در جشنواره دانای آب شرکت داشته‌اند، خاطر نشان کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در سال جاری نیز بیش از 3 میلیون دانش‎آموز در این طرح شرکت کرده‌اند.

رازی با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از 43 هزار دانش‎‏آموز در طرح دانای آب شرکت کرده‎اند، ادامه داد: این دانش‎آموزان از مقاطع راهنمایی انتخاب شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه طرح دانای آب شامل نظام شش‌گانه‎ای است که بر اساس آن در استان زنجان اجرا شده است، تصریح کرد: این نظام شش گانه شامل نظام‎های آموزشی، ارتباطی، رسانه‎ای، مشارکتی، تشویقی و ارزیابی می‌شود.

دبیر جشنواره ملی دانای آب استان زنجان با بیان اینکه نظام آموزشی شامل طراحی و تولید اقلام آموزشی، آموزش اصحاب رسانه و استفاده از ظرفیت رسانه‎هامی‌شود، یادآور شد: هدف از این طرح ارائه آموزش‎هایی به نوجوانان و سایر افراد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره سراسری دانای آب در استان زنجان در قالب 10 رشته هنری، ادبی و مجازی برگزار شده است، ادامه داد: نجات آب الزامی برای تامین نیاز امروز و پشتوانه‏ای برای زندگی آینده است.

رازی با تاکید بر اینکه دبیرخانه جشنواره ملی دانای آب نظارت مستمری بر عملکرد رسانه‎ها و اجرای طرح در مدارس داشته است، خاطر نشان کرد: این جشنواره گام بزرگی در ارائه الگوی مصرف و آموزش مصرف بهینه آب محسوب می‌شود.

وی راه‎اندازی سایت ویژه جشنواره ملی دانای آب در شرکت آب منطقه‎ای استان زنجان را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه این جشنواره اعلام کرد و افزود: سامانه پیامکی این جشنواره نیز راه‎اندازی و فعال شده است.

دبیر جشنواره ملی دانای آب استان زنجان به برقراری ارتباط پویا و سازنده با اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: اجرای جشنواره دانای آب در استان زنجان بازتاب خبری بسیار خوبی داشته است.

وی طراحی تقویم شمسی با عنوان جشنواره دانای آب را در استان زنجان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‎ای استان دانست و اضافه کرد: این تقویم شامل مضامینی در زمینه جشنواره دانای آب است.

رازی با تاکید بر اینکه 90 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی استفاده می‎شود، ادامه داد: باید راهکارهای مناسبی برای ارتقاء بهره‎وری در این بخش ارائه شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول