اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور جشنواره ملی دانای آب خبر داد

حضور 3 میلیون دانش‌آموز در جشنواره ملی دانای آب

خبرگزاری فارس: مشاور جشنواره ملی دانای آب گفت: 3 میلیون و 200 دانش‌آموز در جشنواره ملی دانای آب حضور دارند.

حضور 3 میلیون دانش‌آموز در جشنواره ملی دانای آب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی زینعلی صبح امروز در کارگاه آموزشی جشنواره ملی دانش‌آموزی دانای آب اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش جمعیت کشور سرانه آب تجدیدپذیر به ازای هر فرد به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های جدی در زمینه آب در کشور و منطقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت سبب افزایش تقاضا در این بخش شده است.

مشاور جشنواره ملی دانای آب با بیان اینکه در سال‌های گذشته روستاییان در بخش کشاورزی وابسته به قنات‌ها بودند و از چاه‌ها استفاده نمی‌کردند، اضافه کرد: در حال حاضر استفاده از چاه‌ها و افزایش جمعیت سبب کاهش کمیت و کیفیت در آب‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از روش‌های آبیاری گذشته استفاده می‌شود، ادامه داد: این امر سبب افزایش چالش‌ها در این بخش شده است و مشکلاتی نیز در زمینه مدیریت تولید مشاهده می‌شود که متاسفانه روش‌های تولید گسترش پیدا نکرده است.

زینعلی با تاکید بر اینکه در زمینه‌های سازه‌ای در کشور اقدامات زیادی انجام گرفته است، تصریح کرد: در زمینه غیرسازه‌ای اقدامات زیادی در بخش مصرف کشاورزی انجام نشده است.

وی به اجرای آموزش‌های پایه‌ای در زمینه اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و افزود: انجام اقدامات غیرسازه‌ای برای مقابله با بحران در کشور ضروری است.

مشاور جشنواره ملی دانای آب زنجان با بیان اینکه اصراف آب در بخش کشاورزی در سطح کشور زیاد است و استفاده بهینه از آب مورد تاکید است، یادآور شد: با مطالعات صورت گرفته میزان آگاهی دانش‌آموزان در زمینه چالش‌های آب کشاورزی 50 درصد است که حدود 30 درصد از آنها در این رابطه دغدغه خاطر داشتند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان طرح آگاهی‌بخشی در زمینه مسائل آب عموم مردم، کشاورزان، صنعتگران، نخبگان، زنان و به‌ویژه دانش‌آموزان هستند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان قشری تاثیرگذار و تاثیرپذیر هستند و با توجه به اینکه جمعه به سمت فرزندسالاری پیش می‌رود و با توجه به اجرای موفق طرح‌هایی چون همیار پلیس، دانش‌آموزان نقش موثری در اجرای این جشنواره دارند.

زینعلی تصریح کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و آسان‌تر فرهنگ و ارزش‌های جدید را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دانا به صورت آزمایشی در چند استان کشور انجام شده است، اضافه کرد: اجری آزمایشی این طرح مقدمه‌ای برای ملی‌شدن آن بود.

مشاور جشنواره ملی دانای آب با اشاره به اینکه آگاهی دانش‌آموزان، حساس‌شدن نسبت به چالش‌ها و تغییر رفتاری ایجاد شده در دانش‌آموزان در طرح دانای آب مورد سنجش قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری طرح دانش‌آموزی دانای آب به صورت ملی اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح همه کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد.

زینعلی با بیان اینکه در سال تحصیلی 90-91 حدود 3 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز را تحت آموزش قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اجرای جشنواره ملی دانای آب ویژه استان‌هایی است که نتوانستند طرح را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه بازوی اجرایی طرح ملی دانش‌آموزی دانای آب به شمار می‌روند، تصریح کرد: آموزش، ارائه فراخوان و اختتامیه از جمله مراحل برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

مشاور جشنواره ملی دانای آب با بیان اینکه در جشنواره مذکور چالش‌های موجود در زمینه آب را به جامعه منتقل می‌کنیم، یادآور شد: فراخوان جشنواره در قالب مسابقاتی برای دانش‌آموزان طراحی شده است و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها می‌توانند ارتباط دو سویه با دبیرخانه جشنواره ملی دانای آب در استان زنجان داشته باشند، اضافه کرد: از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

لازم به ذکر است، که پایگاه اینترنتی جشنواره ملی دانش‌آموزی دانای آب www.danab.ir و شماره پیامک ارتباطی آن 300073965 است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول