اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش آبیک خبر داد

جشنواره الگوهای تدریس عملی نماز در شهرستان آبیک

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش وپرورش شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره الگوهای تدریس عملی نماز در این شهرستان خبر داد.

جشنواره الگوهای تدریس عملی نماز در شهرستان آبیک

عبدالله ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آبیک اظهار کرد: فرم‌های بخشنامه جشنواره الگوهای تدریس عملی نماز به مدارس مقطع ابتدایی ارسال شده است.

وی افزود: معلمان مقطع ابتدایی آثار خود را در قالب سی دی به اداره آموزش و پرورش آبیک ارائه کرده‌اند که به سه نفر برتر جوایزی اهدا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: آثار برتر معلمان بر اساس شیوه‌های ابداعی، خلاقانه و ابتکاری در نحوه تدریس عملی نماز در مدارس برگزیده می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: برای معلمان شرکت‌کننده د‌ر جشنواره یاد شده برنامه‌های توجیهی با روش‌های مختلف برگزار شده است.

این مسئول ارتقای سطح آشنایی معلمان با نحوه تدریس عملی نماز د‌ر مدارس را هدف اصلی برگزاری جشنواره الگوهای تدریس عملی نماز یادآوری کرد و گفت: زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس ابتدایی گنجانده شده است که در نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

 

* شرکت 3 هزار فرهنگی و دانش‌آموز آبیکی در طرح نهضت ملی حفظ  قرآن کریم

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه گفت‌و‌گو از شرکت سه هزار و 674 فرهنگی و دانش‌آموز در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 294 نفر فرهنگی، یک هزار و 845 نفر دانش‌آموز دختر و یک هزار و535  نفر دانش‌آموز پسر هستند.

ملک‌پور افزود: در بین شرکت‌کنندگان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم سه نفر حافظ کل قرآن کریم، چهار نفر حافظ 10 جزء، پنج نفر حافظ شش جزء، 26 نفر حافظ سه جزء و 923 نفر حافظ یک جزء هستند.

وی عنوان کرد: مسابقات طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم طبق دستور‌العمل وزارت آموزش و پرورش در مدارس و به طور منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

این مسئول اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم را در سوق دادن دانش‌آموزان به سمت قرآن کریم و انس گرفتن با آیات نورانی کلام وحی بسیار مثبت و تأثیرگذار دانست و ادامه داد: 17 مدرسه قرآنی د‌ر مدارس آبیک راه‌اندازی شده است که در زمینه رشته‌های مختلف قرآنی به فعالیت می‌پردازند.

ملک‌پور یادآور شد: جشنواره الگوهای تدریس عملی نماز که برای نخستین بار است در استان قزوین برگزار می‌شود، د‌ر دهه دوم اردیبهشت ماه در سالن شهید شیخ‌حسنی شهرستان آبیک برگزار می شود.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول