اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در خرم‌آباد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور هنرمندان هفت استان کشور چهل و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (افلاک) در خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در خرم‌آباد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، دبیر چهل و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (افلاک) شامگاه امروز در مراسم آغاز به کار چهل و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (افلاک) در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: یک‌ هزار و 240 اثر در قالب عکس، فیلم‌نامه و فیلم برای شرکت در این رویداد سینمایی ارسال شده است.

وی افزود: در این جشنواره که با استقبال یک‌ هزار و 240 اثر از هنرمندان فیلم‌ساز، عکاس و فیلم‌نامه‌نویس رو به ‌رو شد، 79 فیلم، 45 عکس و 12 فیلم‌نامه به بخش‌های مسابقه راه یافته و هیئت‌های انتخاب و داوری در سه زیر مجموعه فیلم کوتاه، عکس و پوستر و فیلم‌نامه آثار را ارزیابی کردند.

دبیر جشنواره در مورد هیئت انتخاب و داوری جشنواره افزود: در بخش فیلم آقایان حسن نجاریان، مسعود اطیابی و مانی میرصادقی در بخش عکس فاطمه تعمیدی، محمدمهدی رحیمیان و سیدعباس میرهاشمی و هم‌چنین در بخش فیلم‌نامه منوچهر اکبرلو، شاهد سلطانی‌آزاد و مهدی فیوضی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را مورد ارزیابی و داوری قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در خرم‌آباد برگزار می‌شود، افزود: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از امروز تا 21 اردیبهشت‌ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حسن نجاریان، مسعود اطیابی و مانی میر‌صادقی داوران بخش فیلم، منوچهر اکبرلو، شاهد سلطانی‌آزاد و مهدی فیوضی داوران بخش فیلم‌نامه و فاطمه تعمیدی، محمد رحیمیان و سیدعباس هاشمی داوران بخش عکس این جشنواره هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در مورد نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت: هر شب پس از پایان آخرین نمایش در سالن مجتمع فرهنگی و هنری، آثار توسط فیلم‌ساز حمید بهمنی با حضور هنرمندان حاضر در جشنواره نقد و بررسی می‌شود.

اسماعیلیان یادآور شد: هدف از این جشنواره ارتقای سطح تخصصی و هنری هنرمندان لرستانی با سایر استان‌های کشور، برگزاری کارگاه‌های مختلف با اساتید مجرب و برگزاری میزگردهای تازه‌های هفت استان کشور در کنار هم است.

وی با اشاره به اینکه در کنار این جشنواره کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان امور سینمایی کشور در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول