اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ووشوی چهارمحال و بختیاری:

2 ووشوکار چهارمحال و بختیاری به تیم ملی دعوت شدند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ووشوی چهارمحال و بختیاری از دعوت دو تن از ووشوکاران این استان به تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی ماکائو خبر داد.

2 ووشوکار چهارمحال و بختیاری به تیم ملی دعوت شدند

تیمور بنی‌طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: چهارمین دوره مسابقات جهانی جوانان در رشته ورزشی ووشو از تاریخ 26 شهریورماه لغایت پنجم مهرماه سال‌ جاری در شهر ماکائو برگزار می‏شود که با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های ورزشکاران این استان دو تن از ووشوکاران استان نیز تیم ملی ووشوی کشور را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

وی زمان آغاز این مسابقات را 29 شهریورماه اعلام کرد و گفت: مهدی مختارپور و سهیل محمودی از استان چهارمحال و بختیاری در این مسابقات به مصاف حریفان خود به میدان خواهند رفت.

بنی‎طالبی ادامه داد: سهیل محمودی در بخش فرم چی‌ین‌شو در بخش نونهالان و مهدی مختارپور در بخش فرم چی‌یانگ‌شو در بخش نوجوانان به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.

دبیر هیئت ووشوی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تاریخچه ورزش ووشو، گفت: در زمان‌های گذشته به‌ منظور حفظ سلامتی، درمان بیماری‌ها، افزایش بنیه جسمانی و طول عمر و تعلیم مهارت‌های نظامی به افراد آن جوامع، حرکاتی ابداع شد که بسط و گسترش آن در طول ادوار مختلف، به ورزش زیبا و جذاب ووشوی امروزی بدل شده است.

بنی‌طالبی سه سبک اصلی ووشو را چانگ چوان، نان چوان، و تای چی چوان برشمرد و ادامه داد: در مسابقات بین‌المللی فرم‎‌های استاندارد و حرفه‌ای از این سبک‌‎ها اجرا می‎شود.

وی یادآور شد: واژه چانگ چوان به معنی مشت بلند و یک سبک شمالی است که در آن از حرکات با دستان و پاهای کشیده و حرکات زیبای آکروباتیک استفاده می‌شود.

بنی‌طالبی ادامه داد: نان چوان یک سبک جنوبی است که بیشتر حرکات آن انفجاری و با سرعت است و نمایانگر درگیری‌‎های نزدیک است و همچنین تای چی نیز سبکی است که بر پایه انرژی چی بنا شده است و به تقویت بدن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی می‌پردازد.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول