اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی خراسان‌شمالی:

کشت پایلوت گیاهان دارویی در خراسان‌شمالی با موفقیت انجام شد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی اعلام کرد: کشت پایلوت گیاهان دارویی در این استان با موفقیت انجام شد.

کشت پایلوت گیاهان دارویی در خراسان‌شمالی با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن نصرتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران توضیح داد: خراسان‌شمالی جزو 13 استان کشور بوده که طرح کشت پایلوت گیاهان دارویی شامل؛‌ 21 گیاه دارویی را به اجرا درآورد.

وی با بیان اینکه این طرح در حدود دو هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی درکش انجام شد، افزود: خوشبختانه کشت اکثر این گیاهان دارویی در استان با موفقیت همراه بوده است.

نصرتی تصریح کرد:‌ بر همین اساس کشت دست کم 50 درصد از این گیاهان دارویی در سطح اراضی منابع طبیعی استان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی از گیاهانی مثل ختمی، گل گاوزبان، بابونه از جمله گیاهان دارویی برشمرد که طرح کشت آن در استان به خاطر برخورداری از بارندگی و هوای مناسب با موفقیت انجام شده است.

کارشناس مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی همچنین بر بهره‌برداری مناسب از گیاهان دارویی این استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی در استان از تنوع گیاهان دارویی برخوردار است، گفت: باید این گیاهان پس از جمع آوری فرآوری و در قالب بسته‌بندی به بازار عرضه شوند.

نصرتی تصریح کرد: هم‌اکنون بیشتر بهره برداری از گیاهان دارویی استان به صورت خام صورت گرفته که چندان ارزش افزوده‌ای در بر ندارد.

وی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها برای بهره‌برداری از گیاهان دارویی ورود کنند، گفت: امسال صرفاً به خاطر بهره‌برداری یکی از تشکل‌ها در استان دو میلیارد و 500 میلیون ریال سود عاید افراد شد.

کارشناس مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی اظهار کرد: بهره‌برداری از گیاهان دارویی علاوه بر ارزش افزوده به اشتغال و رونق اقتصادی نیز کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول