اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد

راه‌اندازی رشته‌های گیاهان ‌دارویی در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی رشته‌های گیاهان دارویی در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری ضروری است.

راه‌اندازی رشته‌های گیاهان ‌دارویی در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یزدان جلالی ظهر امروز در نشست گیاهان دارویی این استان اظهار داشت: با توجه به وجود نزدیک به هزار گونه گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری، راه‌اندازی رشته‌های تکمیلی گیاهان دارویی در دانشگاه‌های این استان ضروری است.

وی افزود: برای تأسیس رشته‌های طب ایرانی نیز باید پیگیری‌های لازم در این زمینه از سوی مسئولان انجام گیرد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت و گسترش پژوهش و آموزش‌های عالی گیاهان دارویی و طب سنتی در این استان نقش مهمی در رونق اقتصاد دارد.

جلالی تصریح کرد: این رشته‌ها باید در رابطه با کشت، فرآوری و طب به همراه رشته‌های مرتبط با آن در مراکز آموزش عالی چهارمحال و بختیاری به صورت اولویت‌دار پیگیری و ایجاد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این استان دارای گونه‌های گیاهی بسیار متنوعی است و بر همین اساس لازم است مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند و به زودی موافقت خود را با راه‌اندازی رشته‌های گیاهان دارویی در دانشگاه‌های این استان اعلام کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این رشته‌ها در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری زمینه ورود تعداد زیادی از جوانان این دانشگاه و فراگیری تخصص‌های لازم در این زمینه فراهم می‌شود.

جلالی اظهار داشت: جوانان چهارمحال و بختیاری با توجه به آشنایی کامل با نوع گیاهان دارویی در این استان می‌توانند توانایی‌های خود را در این زمینه نشان دهند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول