اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

گسترش کشت گیاهان دارویی در شهرستان کلیبر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از گسترش کشت گیاهان دارویی در شهرستان کلیبر خبر داد.

گسترش کشت گیاهان دارویی در شهرستان کلیبر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان کلیبر با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، گسترش کشت گیاهان دارویی را از اولویت‌های اصلی کلیبر در توسعه بخش کشاورزی ذکر کرد.

وی افزود: با توجه به تنوع گیاهی بالای این منطقه، نیاز کارخانجات تولید داروهای گیاهی در کشور و همچنین تمایل کشورهای دیگر به خرید محصولات گیاهی و درآمدزایی این نوع تولید زراعی، جهاد کشاورزی استان از توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان کلیبر حمایت می‌کند.

محمدیان همچنین گفت: ایجاد بستر لازم برای تولید و اشتغال مولد و درآمدزایی برای خانوارهای ساکن در شهرستان و شاغل در بخش کشاورزی با توجه به امکانات بالقوه موجود در منطقه و حمایت دولت از توسعه بخش کشاورزی، سازمان را در تسریع تداوم روند توسعه بخش کشاورزی استان، ملزم ساخته و تعامل با نهادهای اجتماعی این امر را در مدت زمان تعریفی تحقق‌پذیر خواهد کرد.

فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این نشست، با اشاره به 70 هزار هکتار اراضی موجود، واقع در بخش مرکزی و آبش‌احمد این شهرستان گفت: کمبود آب، توسعه کشاورزی در این اراضی را با مشکل مواجه کرده و با توجه به این امر که آبرسانی به این اراضی، مستلزم سرمایه‌گذاری است مشخص‌سازی نحوه استفاده از این اراضی توسط منابع طبیعی و امور اراضی، خواهد توانست نسبت به واگذاری و جذب سرمایه لازم، ستاد توسعه شهرستان را در اتخاذ تصمیمات از حوزه عمل کافی برخوردار سازد. 

عبدالله اصغرپور همچنین افزود: در امر ساخت سدهای ارسباران، خداآفرین و پیغام‌چایی توسط دولت بیش از 10 هزار میلیارد ریال هزینه شده است و اینک نهادهای ذیربط در امر توسعه باید با تلاش و جدیت، مسیر استفاده از امکانات زیرساختی موجود در منطقه برای توسعه بخش کشاورزی را فراهم سازند.

نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی همچنین در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه، به خصوص شهرستان کلیبر گفت: این شهرستان تمام امکانات و قابلیت‌های لازم برای ایجاد و راه‌اندازی یک مجتمع بزرگ کشت و صنعت را دارا بوده و باید مقدمات تحقق این امر توسط مسئولان استانی فراهم شود. 

ارسلان فتحی‌پور، همچنین افزود: 750 هکتار از اراضی این شهرستان، برای واگذاری به بهره‌برداران توسط جهاد کشاورزی مشخص و با توجه به اختصاص اعتبار 80 میلیارد ریالی برای توسعه بخش کشاورزی کلیبر، باید در اسرع وقت نسبت به واگذاری این اراضی با لحاظ کردن چارچوب‌های مشخص شده اقدامات لازم انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بومی بودن، ساکن منطقه بودن و جویای کار بودن از جمله شرایط واگذاری اراضی به بهره‌برداران ذکر شده است، ادامه داد: واگذاری این اراضی در قالب اجاره‌های طویل‌المدت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول