اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس همایش ملی گیاهان دارویی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد قطب علمی گیاهان دارویی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس همایش ملی گیاهان دارویی یاسوج گفت: با همه ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، کهگیلویه و بویراحمد قطب علمی گیاهان دارویی کشور می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد قطب علمی گیاهان دارویی کشور می‌شود

جان‌محمد ملک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در حاشیه برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این همایش به منظور معرفی فعالیت‌های محققین برجسته گیاهان دارویی کشور، معرفی دستاوردهای محققین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی استان، جمع‌آوری تجربیات طب سنتی و نیز شناسایی زمینه‌های نوین تحقیقاتی به ویژه پژوهشگران این رشته برگزار گردید.

رئیس همایش ملی گیاهان دارویی یاسوج از بندهای کاربردی قطعنامه طراحی شده این همایش خبر داد و گفت: در این قطعنامه اساتید و شرکت‌‌کنندگان همایش درخواست کردند تا با توجه به ظرفیت‌های علمی و طبیعی موجود در زمینه گیاهان دارویی، استان به قطب علمی گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

موضوعات مبهم علمی را رمزگشایی کنیم

وی در ادامه بیان این اهداف عنوان کرد: اخذ امتیازات لازم، ضرورت تبادل آراء و اندیشه‌های علمی پژوهشگران و اساتید کشور در زمینه گیاهان دارویی، معرفی یافته‌های علمی جدید و شناسایی موضوعات مبهم علمی جهت رمزگشایی، از موارد بررسی شده مهم در این همایش علمی بود.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد به محورهای مختلف این همایش اشاره کرد و گفت: این محورها شامل بوم‌شناسی گیاهان دارویی، طب سنتی، روش‌های استخراج و عصاره‌گیری و ترکیبات مؤثر گیاهان دارویی، اثرات درمانی گیاهان دارویی، تداخل تغذیه‌ای اثرات ضد میکروبی و ملاحظات اخلاقی بوده است.

ملک‌زاده در رابطه با مقالات ارسال شده به این همایش افزود: نتایج مقالات به صورت آنلاین در سایت دانشگاه علوم پزشکی قرار داده خواهد شد و علاقه‌مندان با مراجعه به این سایت از دستاوردهای جدید علمی و پیشنهادات سایر محققین در زمینه انجام این تحقیقات اطلاع خواهند یافت.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول