اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

طارم به قطب گیاهان دارویی دنیا تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: راه‌اندازی مرکز کشت، صنعت و تحقیقات شهرستان طارم، این شهرستان را تبدیل به قطب گیاهان دارویی دنیا می‌کند.

طارم به قطب گیاهان دارویی دنیا تبدیل می‌شود

مهرداد حمیدی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برطرف کردن مشکلات موجود برای رونمایی نانو داروهای در حال ساخت در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار داشت: داروهای در حال ساخت به ویژه یکی از آنها که در رابطه با بیماران پیوندی است و کشور در تامین آن مشکل دارد، تا یک سال آینده رونمایی می‌شود.

وی راه‌اندازی پژوهشکده فناوری‌های نوین دارویی را در زنجان از برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان به رفع موانع مرکز کشت، صنعت و تحقیقات دارویی شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: یک زمین 20 هکتاری به این منظور تحویل گرفته است.

وی با اشاره به حل مشکل آب زمین مورد نظر تصریح کرد: زمین در نظر گرفته شده برای کشت گیاهان دارویی بر روی توسعه شهرستان طارم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

حمیدی زمین و خاک طارم را مساعد تولید گیاهان دارویی دانست و تاکید کرد: با راه‌اندازی مرکز کشت، صنعت و تحقیقات دارویی در طارم این شهرستان به قطب تولید گیاهان دارویی دنیا تبدیل می‌شود.

وی از انتشار نخستین مجله بین‌المللی علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و گفت: این مجله به صورت کامل تحت وب است.

حمیدی از استقرار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ساختمان جدید خبر داد و افزود: ساختمان مرکز بهداشت سابق به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی به تجهیز کامل ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان معاونت غذا و دارو در دور چهارم سفر هیئت دولت به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول