اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر خبر داد

پذیرش 7 مقاله دانشجویان کرمان در سمپوزیوم بین‌المللی گیاهان دارویی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: 7 مقاله علمی کاربردی دانشجویان رشته گیاه‌پزشکی این دانشگاه در سومین سمپوزیوم بین‌المللی گیاهان دارویی پذیرفته شد.

پذیرش 7 مقاله دانشجویان کرمان در سمپوزیوم بین‌المللی گیاهان دارویی

کمال احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با پذیرش هفت مقاله علمی کاربردی دانشجویان رشته گیاه‌پزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان در سومین سمپوزیوم بین‌المللی گیاهان دارویی موفقیتی جدید توسط دانشجویان این دانشگاه در عرصه علم و فناوری کسب شد.

وی عنوان کرد: این سمپوزیوم از اعتبار علمی خاصی در سطح  جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی برخوردار بوده و حضور دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در این سطح در بین کشورهای منطقه منحصر به‌فرد است.

احمدی ابراز داشت: این مقالات زیر نظر این جانب در قالب فعالیت‌های پژوهشی مربوط به پایان‌نامه الهام سالاری، مهسا دهقانی، حکیمه نجمی‌زاده، مهلا ارشرف‌جو، آسیه سالاری، یکتا بنی‌آدمی و رضا زمانی تهیه و تنظیم شد.

وی عنوان کرد: تأثیر مشتقات گیاهی روی آفات انباری، شته‌ها، تریپس‌ها، سفیدبالک‌ها و کنه‌های آفت از موضوعات مطروحه در این مقالات است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: یکتا بنی‌آدمی به عنوان سخنران کلیدی در این همایش نتایج تحقیقاتی خود را ارائه می‌کند.

احمدی تصریح کرد: نتایج کاربردی و ارزنده‌ای در این مقالات ارائه شده که یکی از جلوه‌های اقتدار علمی کشور اسلامی و عزیزمان ایران را در بین کشورهای منطقه به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: این سمپوزیوم در سال جاری با مشارکت بیش از 100 کشور جهان در آذر ماه سال جاری در کشور اردن برگزار می‌شود.

احمدی همچنین از پذیرش پنج مقاله دانشجویان کارشناسی ارشد رشته حشره‌شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان در کنفرانس معتبر و بین‌المللی گیاه‌پزشکی آلمان طی ماه‌های گذشته خبر داد.

وی بیان داشت: این کنفرانس بزرگ‌ترین رویداد علمی در عرصه گیاه‌پزشکی در جهان به شمار می‌رود و پذیرش پنج مقاله کاربردی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این رویداد علمی یکی از موفقیت‌های بزرگ در عرصه علمی برای کشور ایران است.

احمدی گفت: مقاله‌های پذیرفته شده در کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا فقط جنبه علمی ندارد، بلکه کاربردی هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول