اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوثر:

کوثر از استعداد فرآوری گیاهان دارویی برخوردار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: وضعیت آب و هوایی و اقلیم و شرایط جغرافیایی کوثر نشان می‌دهد که این منطقه از بهترین شرایط برای کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن برخوردار است.

کوثر از استعداد فرآوری گیاهان دارویی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در کوثر اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت خدمتگزار اعتبار مناسبی را به عنوان تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی در نظر گرفته است متقاضیان کارآفرینی و اشتغال در این حوزه می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهترین بهره و استفاده را ببرند.

وی این فرصت را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: از ابتدای تشکیل کارگروه کشاورزی در این شهرستان 50 طرح با بررسی و نظارت‌های کارشناسی به ویژه از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی به تصویب رسیده و متقاضیان آن برای دریافت تسهیلات به بانک عامل یعنی بانک کشاورزی معرفی شدند.

رئیس‌ساداتی رقم تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان را 380 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این تعداد 43 طرح در حوزه باغبانی، دامداری و آب و خاک است که با رقم اعتباری یک میلیارد و 300 میلیون تومان اجرا می‌شود.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: البته بخشی از منابع مورد نیاز این طرح‌ها نیز از طریق آورده شخصی تأمین می‌شود که در این باب سعی داریم بحث نظارتی و کنترلی را تقویت کنیم.

وی به اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه سعی می‌شود بحث ساماندهی و نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای تولیدی جدی گرفته شده و اطلاعات آنها برای استفاده بیشتر در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان کوثر این شهرستان را مستعد در تولید محصولات متنوع باغی اعلام کرد و بیان داشت: اگر این محصولات در شهرستان فرآوری نشده و به محصول قابل استفاده در بازار تبدیل نشود امکان اشتغال و بالا رفتن ارزش افزوده این بخش دیگر وجود ندارد.

رئیس‌ساداتی اضافه کرد: در این زمینه سعی کردیم در صدور مجوزها با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مجموعه‌های صنایع تبدیلی و فرآوری را نادیده نگیریم و برای آنها نیز ظرفیت و امکانی فراهم آوریم تا بتوانند در مسیر توسعه گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: توجه بیشتر به بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش کشاورزی، باغی، دامی به ویژه در روستاها سبب تثبیت ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت‌ها می‌شود به گونه‌ای که ما در سال‌های اخیر توجه جدی و اهمیت ویژه‌ای به حوزه اشتغال با اولویت بخش کشاورزی دادیم.

رئیس‌ساداتی به احداث شبکه آبیاری سد گیوی و زیر کشت رفتن بخش عظیمی از اراضی این منطقه به صورت آبی اشاره کرد و گفت: با آبگیری سد گیوی و راه‌اندازی شبکه پایین دست آن اشتغال 10 هزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌آید.

وی از سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی در سال‌جاری خبر داد و افزود: پروژه‌های مهم بخش کشاورزی نظیر شبکه آبیاری سد گیوی از طرح‌های مهر ماندگار است و در کنار آن احداث تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب کوثر، احداث سد خاکی جغتاب و تکمیل مدرسه شبانه‌روزی کوثر از پروژه‌های مهر ماندگار است که حداکثر تا مرداد سال آینده باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار کوثر در پایان سخنان خود ضرورت تأمین اعتبار سریع برای اجرای پروژه‌ها را یادآور شد و خاطر نشان کرد: کسری مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها که بالغ بر یک‌هزار و 239 میلیارد ریال است باید به سرعت تأمین شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول