اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد

برگزاری جشنواره ساخت نقش برجسته سرداران شهید سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اعلام کرد: نخستین جشنواره ساخت نقش برجسته از سرداران شهید شهر سمنان برگزار می‏شود.

برگزاری جشنواره ساخت نقش برجسته سرداران شهید سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی ظهر امروز در این باره در گفت‏وگو با خبرنگاران بیان کرد: نخستین جشنواره ساخت نقش برجسته از سرداران شهید شهر سمنان، چهارم تا ششم مهر ماه سال‌جاری در کارگاه تجسمی پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار می‏شود.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس، نخستین جشنواره ساخت نقش برجسته از سرداران شهید شهر سمنان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس شهر سمنان از سوی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و با همکاری بنیاد شهید استان، اداره کل حفظ آثار استان، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان برگزار می‏شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: پس از اعلام اسامی و ارائه عکس از سرداران شهید شهر سمنان، به ترتیب اولویت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، از تصویر چهره شهدا پلات‏های 100 در 70 تهیه شده و در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

سوقندی ادامه داد: هنرمندان با انتقال طرح بر روی گچ قالب‏ریزی شده سبک و با ابزاری که در اختیار دارند، در طول مدت زمان معین باید نقش برجسته تصویر مورد نظر را در حد عالی شباهت به شهدای عزیز اجرا کنند.

وی یادآور شد: در پایان با داوری آثار برگزیدگان به جشنواره استانی راه پیدا خواهند کرد و از تمام شرکت‌کنندگان با اهدای هدایای فرهنگی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: این جشنواره نخستین برنامه جشنواره هنرهای تجسمی استان سمنان است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول