اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان 174 شهید‌ تقدیم ‌جمهوری اسلامی کرده است‌

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان 174 شهید را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

کوهبنان 174 شهید‌ تقدیم ‌جمهوری اسلامی کرده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منصور متقی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان کرمان با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: اینگونه اقدامات وقیحانه در راستای سیاست‌های استکباری آمریکا و صهیونیست است.

متقی خاطرنشان کرد: به دنبال نفوذ روزافزون اسلام در غرب تخریب وجهه آسمانی خاتم پیامبران صورت می‌گیرد، هر چند که این اقدامات سخیف و رذیلانه سبب رسوایی خود آنان و زمینه ذلت و خواری آنان در بین مردم جهان می‌شود.

وی بیان داشت: شهرستان کوهبنان طی جنگ تحمیلی بیش از 174 شهید و 300 جانباز را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

متقی تصریح کرد: شغل اصلی مردم این خطه اشتغال در معادن زغالسنگ، کشاورزی و دامپروری است که از جمله محصولات با کیفیت کشاورزی این شهرستان می‌توان به زیره و زعفران اشاره کرد.

وی بیان داشت: این شهرستان به دلیل داشتن معادن غنی از جمله زغال‌سنگ رتبه اول این محصول را در استان کرمان دارد و از لحاظ تولید ماکیان رتبه اول پرورش کبک در استان و کشور را به خود اختصاص داده است.

متقی ابراز داشت: با وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم، روستاهای تاریخی و بکر، حیاط وحش قرق شده، آثار و ابنیه تاریخی متعدد این شهرستان طی سال پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخل و خارج کشور است و به زودی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری جنوب شرقی کشور معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو واحد دانشگاهی آزاد ‌و پیام‌نور با بیش از 800 دانشجوی بومی و غیر‌ بومی در 15 رشته تحصیلی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند و ‌به زودی دانشگاه علمی و کاربردی کوهبنان نیز فعالیت خود را در مرکز فنی و حرفه‌ای آغاز می‌کند.

متقی افزود: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه ولایت و رهبری و تلاش دولت‌مردان به ویژه دولت نهم و دهم گام‌های مؤثری در زمینه آسفالت راه‌ها، گازرسانی، استقرار مراکز آموزش عالی، پرداخت وام‌های اشتغالزایی، ساخت اماکن ورزشی و احداث بیمارستان برداشته شده است.

وی افزود: همچنین شاهد احداث مراکز اقامتی، ساخت بناها و آثار تاریخی ثبت شده، احداث مناطق گردشگری، استقلال و استقرار ادارات، اجرای طرح هادی روستاها، گسترش شبکه‌های آب، برق و تلفن، گسترش مراکز پرورش دام و طیور و احداث کارخانه زغالشویی هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارتقای این شهرستان در تمام‌ زمینه‌ها باشیم.

فرماندار کوهبنان گفت: خدمات و اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم موجب شده که مهاجرت معکوس به کوهبنان آغاز شود و با احداث جاده کوهبنان به کرمان، کوهبنان به یزد و همچنین کوهبنان به طبس و مشهد مقدس زمینه رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول