اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته دفاع مقدس

یازدهمین یادواره 174 شهید کوهبنان برگزار شد

خبرگزاری فارس: یازدهمین یادواره 174 شهید شهرستان کوهبنان با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا‌ و ایثارگران در محل تکیه شهید روح‌الامینی شهر کوهبنان برگزار شد.

یازدهمین یادواره 174 شهید کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در این آیین اظهار داشت: شهدا وفادار و رفقای با معرفتی هستند که دست تمام ما را گرفته‌اند، لذا شهدا با تمام مردم کشور کار دارند و مجلس شهدا مجلس ترحیم نیست، بلکه مجلس بیدار باش و غفلت‌زدایی است.

وی تصریح کرد: از بین 300 هزار وصیتنامه شهید حدود 75 هزار وصیتنامه سه مرتبه توصیه به امری شده که همان توصیه خدا، همه انبیا و اولیای خدا و همان توصیه‌ای است که حضرت امام (‌ره) فرمودند.

ماندگاری عنوان کرد: بچه‌های رزمنده در شب‌های عملیات با نور خدا راه را پیدا می‌کردند، اما امروز بعضی از انسان‌ها با این همه امکانات راه را گم می‌کنند.

وی به بیان خاطراتی از زندگی شهدا پرداخت و افزود: شهید برونسی که قبل از انقلاب در کسوت بنایی و پس از پیروزی انقلاب در لباس مقدس پاسداری و فرماندهی جنگ خدمت می‌کرد، زمانی در زمان دفاع مقدس خود و همراهان را در میان موانع دید با توسل به حضرت زهرا (س) توانست از میدان فرش شده با مین‌ها عبور کند پس هر کس با ولایت باشد حتی در شب تاریک هم می‌تواند راه را پیدا کند.

این خطیب گفت: اگر بعضی افراد در کارهایشان، زندگی شخصی و... با مشکل مواجه هستند، زیرا نور ولایت در زندگی آنان کم رنگ شده، اما فرماندهان ما در زمان جنگ درس حوزوی نخوانده بودند و شهیدان همت، زین‌الدین، باکری، کاظمی، خرازی، کاوه وقتی در میان رزمندگان صحبت می‌کردند همه مثل ابر بهاری گریه می‌کردند، زیرا آنان متوسل به صاحب‌الزمان (عج) می‌شدند.

وی عنوان کرد: باید مراقب باشیم ما بدون ولایت هیچ هستیم در حالی که با ولایت نور چشم داریم و بنا به فرموده قرآن روز قیامت هر کسی با امامش می‌آید هر کس در دنیا ولایت ندارد، کور است و در آن دنیا کور وارد محشر می‌شود، لذا اگر می‌بینی کسانی به ساحت مقدس ائمه اهانت می‌کنند، کور هستند.

ماندگاری ابراز داشت: خداوند اجازه نمی‌دهد هیچ‌کس در ظلمت راه برود، زیرا در زمان غیبت دست ما از وجود امام معصوم کوتاه است، خدا به اقتضای لطفش در عصر غیبت برای ما ولی گذاشته به نام فقها تا راه سعادت را گم نکنیم .

وی تصریح کرد: اگر می‌گوییم ولایتمداری یعنی خداوند، پیامبر، اهل‌بیت و ولی‌فقیه در زندگی ما پر‌رنگ باشد، لذا ولایت یعنی بصیرت، نور و راهنمایی برای هدایت و سعادت انسان است.

ماندگاری افزود: مهم‌ترین ویژگی شهدا این بود که آنان مطیع امر ولی‌فقیه بودند و خدا این همه زیبایی را به آنان داد که امروز ما نیز می‌توانیم اینگونه باشیم.

این خطیب بیان داشت: ولایتمداری یعنی اینکه در زندگی کاری که ولی من اجازه نمی‌دهد انجام ندهم‌ و کارها را به خاطر رضایت خداوند انجام دهم، پس ولایتمداری شعار و نصب پرچم بر روی در و دیوار نیست.

ماندگاری افزود: امروز که رهبر عزیزمان می‌فرمایند وقتی دشمنان به ساحت مقدس پیامبر جسارت می‌کنند از هر واجبی واجب‌تر اتحاد مسلمانان است، پس اگر کسی بخواهد دعوای بین شیعه و سنی راه بیندازد ولایتمدار نیست.

وی خاطر نشان کرد: امروز که کشور در مقطع حساسی است، اگر کسی بخواهد بین مسئولان اختلاف جغرافیایی، قومیتی، سیاسی و... بیندازد، خلاف شرع است.

این خطیب گفت: پرسش از دین، ارتباط با روحانیت و ارتباط با مسجد رمز ولایتمداری است در این صورت انسان به بیراهه نمی‌رود، لذا این ولایتمداری و تمسک به شهداست.

ماندگاری ادامه داد: همه تلاش دشمن این است که با توهین به پیغمبر (ص) و اهل بیت‌ (ع)، شایعه پراکنی و... جایگاه ولایت را در ذهن جوانان مخدوش کند، پس باید حواسمان کاملا جمع باشد تا دشمن ما را فریب ندهد و با اعتقادات ما بازی نکند.

اکبر کردی فرمانده مقاومت ناحیه بسیج کوهبنان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (‌ره) و  شهیدان همیشه سر‌فراز اذعان داشت: به فرموده قرآن کریم تمام کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، زنده‌اند در حالی که در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

وی متذکر شد: بنا به فرموده رهبری امروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت در راه خدا نیست، پس باید به خود ببالیم که توفیق شرکت در مراسم شهدا را خداوند به ما ارزانی داشته است.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول