اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مهیاست

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 91-92 مهیاست.

تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مهیاست

فاطمه قائد امینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در آیین‌نامه اجرایی سازمان آموزش و پرورش فرم لباس دانش‌آموزان ساده و متناسب با فضای تربیتی مدارس بدون هرگونه طرح یا شکل خاصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته هر ساله از سوی آموزش و پرورش چند رنگ برای لباس‌های فرم دختران و پسران ارائه و در مدارس با توافق مدیران و مسئولان و مشورت با انجمن اولیا و مربیان رنگ لباس‌های فرم سال تحصیلی جدید انتخاب می‎شود.

قائد امینی از آمادگی کامل مدارس ابتدایی این استان برای استقبال از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: تمام مدارس این استان از نظر نیروی انسانی، فضاسازی و زیباسازی مدارس ساماندهی شده و از اول مهر آماده پذیرایی از تمام مقاطع و به ویژه پایه ششم ابتدایی است.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در تمام مدارس استان، افزود: پیش از بازگشایی مدارس، فعالیت‌های آماده‌سازی مدارس در طول تابستان آغاز شده و با توجه به تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، فضاسازی و تزئین فضای داخلی و خارجی مدارس به‌ویژه زمان‌بندی کلاس‌ها نیز صورت پذیرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن روز شکوفه‌ها در تاریخ 29 شهریورماه جاری خبر داد و گفت: همچنین جشنی به مناسبت یکم مهرماه روز بازگشایی مدارس برگزار می‎شود.

وی فراهم کردن زمینه آشنایی نوآموزان و والدین با محیط آموزشی را از اهداف برگزاری جشن شکوفه‌ها برشمرد و گفت: ایجاد محیطی شاداب و دلپذیر در روز نخست سال تحصیلی و کمک برای برقراری روابط مثبت فی مابین معلم و دانش‌آموز به ویژه در پایه اول از اهم اهداف برگزاری جشن روز شکوفه‌هاست.

قائد امینی با اشاره به عنوان‌های درسی پایه ششم ابتدایی، بیان داشت: در پایه ششم ابتدایی موارد درسی از جمله قرآن، تعلیمات دینی و اخلاق، ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و دو عنوان درس جدید شامل تفکر و پرورش و کار و فناوری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر کتاب‌هایی که معمولا آموزش داده می‏‎شود، کتاب کار و فناوری نیز اضافه شده که هدف از تدریس این کتاب آشنایی دانش‌آموزان با فناوری‌‎های روز دنیا مانند کار با رایانه و اینترنت برای دانش‌آموزان است که در مدارس در پایه ششم ابتدایی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول