اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ورامین:

تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مهیاست

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ورامین گفت: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 91-92 مهیاست.

تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مهیاست

مجتبی عرب عامری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به تمام فرهنگیان، دانش‌آموزان و والدین آنها افزود: با توجه به اجرایی شدن نظام آموزشی جدید با عنوان نظام 3-3-6 باید به تمام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اداره کل و تمامی همکاران در سطح شهرستان ورامین تبریک گفت.

مدیر آموزش و پرورش ورامین با اظهار امیدواری برای آغاز مهر پویا و آرام خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس اقدامات و فعالیت‌های بسیاری صورت گرفت و امسال نیز اتفاق مهمی در سیستم آموزش و پرورش رخ داد و مهم‌ترین تفاوت را با سال‌های گذشته داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 90 از سند ملی تحول بنیادین با حضور ریاست جمهوری رونمایی شد که این سند حاصل تلاش کارشناسان و صاحب‌نظران طی سالیان گذشته است و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

عرب عامری افزود: یکی از مهم‌ترین مبانی این سند تحول در محتوای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان است که تحت عنوان برنامه درسی ملی در حال تدوین و برنامه‌ریزی است.

مدیر آموزش و پرورش ورامین با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید محتوای دو پایه دوم و ششم ابتدایی دچار تحول شده است، عنوان کرد: این تحول هم‌اکنون در قالب کتاب درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و نکته مهم این است که برای تحول در محتوا حتماً بایستی ساختاری متناسب با این محتوا طراحی و اجرا شود که این ساختار را اصطلاحاً نظام آموزشی 3ـ3ـ6 می‌نامند.

وی در توضیح بیشتر این نظام آموزشی بیان داشت: یعنی یک سال به دوره ابتدایی افزوده شد و دوره راهنمایی سه سال و دوره متوسط نیز سه سال است.

عرب عامری بیان داشت: برای اجرای این ساختار، اقداماتی نظیر ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضاهای آموزشی و آموزش معلمان باید صورت می‌گرفت که خوشبختانه در شهرستان ورامین به بهترین نحو انجام شد.

فضای آموزشی مورد نیاز پایه ششم تأمین شد

مدیر آموزش و پرورش ورامین با تأکید بر اینکه در ساماندهی نیروی انسانی، ابلاغ رسمی کامپیوتری نیروهای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در اختیار آنان قرار گرفته است، یادآور شد: در ساماندهی فضاهای آموزشی نیز باید گفت که 75 مدرسه دولتی ابتدایی وجود دارد و در بررسی‌های اولیه دریافتیم که برای تأمین فضای مورد نیاز پایه ششم هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

معلمان پایه دوم و ششم آماده حضور در کلاس‌های درس هستند

عرب عامری در پایان تصریح کرد: در تابستان 91، کلاس‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان پایه دوم و ششم برگزار شد و آنها هم‌اکنون آماده حضور در کلاس‌های درس هستند، کتاب‌های جدید پایه دوم و ششم نیز در اختیار معلمان و مدارس است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول