حمید رستگاری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: پرهیز از تهیه اجناس خارجی در حوزه آموزش و پرورش و تشویق به خرید اجناس ایرانی از کارهای تاثیرگذار در حمایت از سرمایه ایرانی است.
وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مهمترین کار آموزش و پرورش، فرهنگسازی حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی در بین دانش آموزان، معلمان و خانوادههاست به ویژه امسال که با بحث اقتصاد مقاومتی روبهرو هستیم و باید تلاش کنیم باور به تولید ملی در اذهان ایجاد شود.
رستگاری، فعالیتهای فرهنگی نظیر برگزاری مسابقات و هماندیشی در این زمینه را مهم دانست و افزود: پرهیز از تهیه اجناس خارجی در حوزه آموزش و پرورش و تشویق به خرید اجناس ایرانی از کارهای تاثیرگذار در این زمینه است که آموزش و پرورش استان یزد در این راه قدمهایی را برداشته است.
وی گفت: در قالب بروشور، توصیه و هشدارهای لازم در زمینه پرهیز از تهیه لوازم التحریر خارجی و دارای تصاویر غیر اخلاقی به خانوادهها داده شد و این بروشورها در اختیار دانش آموزان و والدین آنها قرار میگیرند.
رستگاری ادامه داد: بروشورهای طراحی شده حاوی مضرات استفاده از لوازم التحریر دارای تصاویر غیراخلاقی بر رفتار و روان دانش آموز است و ممنوعیت خرید اینگونه لوازم التحریر اعلام شده است که این اقدام آموزش و پرورش استان مورد استقبال وزارت آموزش و پرورش نیز قرار گرفت و از اول مهر ماه سال جاری به صورت جدی در مدارس استان پیگیری خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحریمهای دشمن خاطرنشان کرد: این تحریمها یک برهه زمانی است که باید از آن عبور کرد و برای ما مسئله جدیدی نیست و مردم ما تجربه برخورد با چنین شریطی را دارند و در گذشته با موفقیت از آن گذر کردند و در حال حاضر نیز به خوبی میدانند که ضمن صرفه جویی در هزینهها باید تلاش شود تا از امکانات موجود با کمترین هزینه به بهترین شکل استفاده شود.
وی به خانوادهها توصیه کرد: در تربیت فرزندان خود رشد تک بعدی را در نظر نداشته باشند، استان یزد به لحاظ علمی در کشور پیشتاز است و خانوادههای یزدی توجه زیادی به مسائل تحصیلی فرزند خود دارند و این باعث افتخار است اما در کنار آن باید رشد اخلاقی و مهارتی و معنوی فرزند را نیز مورد توجه قرار داد.
رستگاری تاکید کرد: فرزندان باید مهارتهای ارتباطی همچنین حل مسئله را نیز کسب کنند که این مهم از طریق شرکت در برنامههای تشکیلات دانش آموزی، برنامههای هنری در مدارس، شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری عملی میشود.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموز تک بعدی در جامعه دچار مشکل در برقرای ارتباط صحیح با همسالان و سایر افراد جامعه میشود و با توجه به آنچه در سند چشم انداز به آن تاکید ویژه شده است، تربیت دانش آموزان با روحیه و اخلاق اسلامی باید به طور ویژه پیگیری شود.
انتهای پیام/خ20/گ1003