اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه:

سرانه آب مصرفی هر خانوار روستایی کرمانشاه 140 لیتر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: سرانه آب مصرفی هر خانوار روستایی استان در شبانه‌روز 140 لیتر است.

سرانه آب مصرفی هر خانوار روستایی کرمانشاه 140 لیتر است

ایرج شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: شاخص برخورداری آب روستایی در استان بیش از 84 درصد بوده و هدف‌گذاری ما در انتهای سال 91 رساندن آن به 88.56 درصد است.

وی تصریح کرد: رویکرد آب و فاضلاب روستایی زیر‌پوشش قرار دادن تمام روستاهای استان است و در تلاش هستیم شاخص برخورداری روستاهای استان را بالا ببریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: متوسط سرانه مصرف آب هر خانوار روستایی در شبانه‌روز 140 لیتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: کل منابع آب روستایی 556 مورد بوده که شامل‌ 280 حلقه چاه و 276 دهنه چشمه و قنات است‌.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون بیش از 6 هزار کیلومتر خطوط لوله در روستاها لوله‌گذاری کرده‌ایم‌، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از 2 هزار کیلومتر خط انتقال و بیش از 4 هزار کیلومتر خطوط توزیع روستایی است.

شهبازی گفت: ‌7 هزار کیلومتر شبکه و خطوط لوله روستایی در استان وجود دارد و قرار است تا انتهای سال 91‌، 585 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شود.

وی تعداد کل مخازن ذخیره آب روستایی را 724 باب مخزن برشمرد و خاطرنشان کرد: 379 باب ایستگاه پمپاژ آب و 262 دستگاه کلرزن در منابع آبی روستایی مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه شاخص برخورداری روستاهای استان را از شبکه فاضلاب 1.58 درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص 2 برابر میانگین کشوری است اما رضایت‌بخش نیست و پیگیر هستیم که این درصد را با گرفتن اعتباراتی افزایش دهیم.

شهبازی تعداد روستاهای برخوردار از شبکه فاضلاب روستایی را 7 روستا با جمعیت بیش از 9 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول