اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

بومی‌گریزی در فوتبال کهگیلویه و بویراحمد اپیدمی شده است

خبرگزاری فارس: بومی‌گریزی و پشت پا زدن به توانمندی جوانان و نوجوانان فوتبالیست در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به یک اپیدمی شده است.

بومی‌گریزی در فوتبال کهگیلویه و بویراحمد اپیدمی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه جای ایران زمین محبوب جوانان و نوجوانان و حتی میانسالان و پیران و مو سپیدان است.

هیاهوی فوتبال در همه جای این استان وجود داشته و در هر شهر و بخش و روستا که قدم بگذاریم دسته‌ای از جوانان علاقه‌مند که نه بلکه عاشق به دنبال توپ گرد می‌دوند.

تیم‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ‌های مختلف فوتبال از نوجوان گرفته تا جوان و امید و بزرگسال وجود دارند که با کمترین بضاعت به دنبال نشان دادن توانمندی خود هستند.

در این میان مسئولان استانی و شهرستانی کمترین بها را به رشته ورزشی محبوب جوانان می‌دهند و اکنون فوتبال ما در کهگیلویه و بویراحمد با فقر و نداری دسته و پنجه نرم می‌کند. 

همه این نداری‌ها و بی‌بضاعتی از یک سو و بها ندادن به جوانان بومی استان از سوی دیگر عرصه را بر استعدادهای ناب رشته فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد تنگ کرده است.

یکی از تیم‌هایی که در استان اکنون مظلوم واقع شده بابک بابکان است که در لیگ دسته سوم فوتبال کشور با رقبا دست و پنجه نرم می‌کند و البته زیر سایه برخی تیم‌های استان قرار گرفته است.

این تیم توسط یکی از مربیان دلسوخته فوتبال این استان بسته و ساخته و پرداخته شده که اکنون چوب بومی‌گرایی خود را می‌خورد.

این تیم یکی از چند و چند تیمی است که در طول سالیان اخیر با اعتماد کردن به جوانان با استعداد استان قصد دارد بومی‌گرایی را به عنوان یک فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه کند اما دریغ از کمترین حمایتی از این تفکر.

دردها یکی و دو تا نیست بلکه درد واقعی در عرصه ورزش هنگامی است که رسانه‌ها به عنوان چشم و گوش بینای جامعه و رکن چهارم مردم‌سالاری توجهی به این موضوع ندارند.

وقتی گرایش به بازیکنان بومی در این استان وجود نداشته باشد بالطبع جوانان و نوجوانان یا همان پایه‌ها نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرند که به دنبال آن راهی طی خواهد شد که در فوتبال به ناکجا آباد ختم می‌شود و مشکلاتی پدید می‌آید که اکنون تیم ملی و باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

و حال این سؤال پیش می‌آید که آیا نمی‌توان با هزینه کردن این همه پول برای بازیکنان غیر بومی که تأثیرگذاری چندانی برای فوتبال ما ندارند 30 استعداد ناب فوتبال درون استانی را برای ساختن آینده‌ای روشن پرورش داد.

-------------------------------

یادداشت از یحیی معصومی

-------------------------------

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول