اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان مطرح کرد

اتباع بیگانه عامل 33 درصد ناامنی‌ها در کرمان/کرمان ‌روی 18 گسل بزرگ قرار دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان حضور افاغنه را از جمله مشکلات اجتماعی در این استان خواند و گفت: 33 درصد ناامنی‌ها در استان کرمان مربوط به افاغنه است.

اتباع بیگانه عامل 33 درصد ناامنی‌ها در کرمان/کرمان ‌روی 18 گسل بزرگ قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در همایش یک‌ روزه مدیران کل دفاتر اجتماعی، فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) توسط فیلمسازان آمریکایی صهیونیستی اظهار داشت: این حرکت‌ها امت اسلام را منسجم‌تر می‌کند.

وی ابراز داشت: شناخت صحیح آسیب‌های اجتماعی و اتخاد تصمیم‌های مناسب بار سنگینی را از دوش نظام اسلامی بر می‌دارد.

نجار، کرمان را استانی با ظرفیت‌های بسیار خواند و افزود: این خطه با 183 هزار کیلومتر مربع وسعت 11 درصد از خاک کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود 23 شهرستان و حدود 3 میلیون نفر جمعیت در استان کرمان بیان داشت: هفت شهرستان در دولت‌های نهم و دهم تصویب شده است.

مقام عالی استان کرمان بیان داشت: حدود 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود و 5 هزار تن گل‌محمدی در سال گذشته برداشت شده است.

نجار با بیان اینکه حدود 6 میلیارد تن معادن شناخته شده در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در این استان صورت می‌گیرد.

وی از تفرجگاه‌های بکر و زیبا، تنوع گیاهی و جانوری، جنگل‌های انبوه بنه، آثار باستانی‌ کلوت‌های شهداد، روستای دست‌کند میمند، محوطه باستانی جیرفت و منطقه گندم‌بریان به عنوان جاذبه‌های گردشگری استان کرمان نام برد.

استاندار کرمان بیان داشت: استان کرمان 7 هزار شهید سرافراز و 20 هزار جانباز و آزاده دارد.

نجار گفت: با وجود تمام امکانات و ظرفیت‌ها در استان کرمان، اما مشکلاتی بر این خطه سنگینی می‌کند که در حوزه اجتماعی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کرمان تصریح کرد: این استان متاثر از مشکلات مرزهای شرقی از جمله عبور مافیای مواد مخدر است.

نجار گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد، مشکلات خانوادگی افراد معتاد و یا زندانی، گروگان‌گیری، قتل و شرارت را از جمله تأثیرات نامطلوب اجتماعی بحث مواد مخدر برشمرد.

وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر مصرف موادمخدر رتبه 13 کشور را دارد، تصریح کرد: کرمان در زمینه کشف مواد مخدر جزو دو استان برتر کشور است و در سال گذشته 65 تن انواع موادمخدر در این خطه کشف شد.

نجار حضور افاغنه را از دیگر مشکلات مربوط به موقعیت جغرافیایی استان کرمان برشمرد و ابراز داشت: 33 درصد ناامنی‌ها در استان کرمان به افاغنه برمی‌گردد.

وی بخشی از مشکلات مربوط به مواد مخدر، ازدواج با زنان ایرانی و رها کردن آن‌ها و برجای ماندن فرزندان بی‌شناسنامه، جعل اسناد هویتی و سرقت‌های بزرگ را از مهم‌ترین مشکلات مربوط به حضور افاغنه در کرمان ذکر کرد.

نجار بیان داشت: 200 هزار فرصت شغلی در کرمان توسط افاغنه اشغال شده است که این امر بیکاری در این منطقه را تشدید می‌کند.

وی گفت: حدود 15 سال است که خشکسالی گریبانگیر استان کرمان شده است و مهاجرت روستاییان به شهرها صورت می‌گیرد و یک ‌هزار و 500 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

نجار قرار گرفتن کرمان بر روی 18 گسل بزرگ را از دیگر مشکلات این استان برشمرد و افزود: در سال 89 هر روز دو زلزله و در سال گذشته نیز در هر روز یک زلزله بالای سه ریشتر در این استان روی داده است.

وی حضور روحانیان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و اظهار داشت: 4 هزار مسجد در استان کرمان وجود دارد که فقط 800 مسجد دارای روحانی هستند.

نجار فعالیت فرقه‌های ضاله مانند بهاییت، وهابیت و بروز عرفان‌های کاذب را از دیگر مسائل اجتماعی در استان کرمان ذکر کرد.

وی از تصویب سند کنترل آسیب‌های اجتماعی، سند توسعه فرهنگی، سند سلامت، طرح اطلس اجتماعی و طرح تسنیم در استان کرمان خبر داد.

نجار ابراز داشت: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از 50 مورد به 700 مورد در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول