اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ایرانشهر:

حضور اتباع بیگانه موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی شده است

خبرگزاری فارس:معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایرانشهر گفت: حضور ارتباع بیگانه در کشور موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جوانان ایرانی شده است.

حضور اتباع بیگانه موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر غلامرضا گنجی در جلسه کمیته اتباع و مهاجران خارجی در محل فرمانداری آثار و تبعات حضور اتباع خارجی در کشور را برشمرد و اظهار داشت: مرز مشترک یک‌هزار و 600 کیلومتری با دو کشور افغانستان و پاکستان که در بسیاری از هنجارهای اجتماعی دچار مشکل هستند تبعات زیادی را برای کشور ما وارد کرده است.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی را که بواسطه حضور اتباع افغانی در کشور بوجود آمده موضوع اشتغال عنوان کرد و گفت: حضور این اتباع در سال‌های متمادی در کشور سبب اشغال پست‌های شغلی از بین رفتن مهارت‌های شغلی و عدم رغبت ایرانیان برای یادگیری این شغل‌ها شده است.

گنجی در ادامه به معضلات بهداشتی حضور اتباع در کشور اشاره کرد و گفت: ورود و انتقال بیماری‌های خطرناک به کشور بوسیله افراد ناقل یکی دیگر از معضلات است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایرانشهر بیان کرد: کشور ما در طول سی و اندی سال اقداماتی فراگیر در جای جای کشور و در دورترین نقاط جهت ریشه‌کنی بیماری‌های مهلک انجام داده و ریشه‌کنی این بیماریها را در مجامع جهانی به ثبت رسانده است که متأسفانه با تردد اتباع این کشورها این بیماری‌ها دوباره به کشور منتقل می‌شود و عملاً فعالیت‌های چند ساله در زمینه ریشه‌کنی از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اتباع غیرمجاز معضلات امنیتی زیادی را ایجاد می‌کنند چرا که در فعالیت‌های غیرقانونی نظیر قاچاق مواد مخدر، قاچاق سوخت، فروش کالاهای قاچاق در بازار و... نقش دارند.

وی تبلیغات و فرهنگ‌سازی در مقوله امنیت را از راهکارهای خروج اتباع بیگانه عنوان کرد و گفت: تبلیغ، تبیین و آگاه‌سازی مردم از معضلات امنیتی، بهداشتی و اقتصادی که در اثر حضور و تردد غیرمجاز اتباع در کشور ایجاد می‌شود یکی از راهکارهای خروج اتباع بیگانه است.

گنجی در ادامه خواستار تلاش بیشتر اعضای کمیته اتباع و مهاجرین خارجی به ویژه دستگاه‌های قضایی و انتظامی شهرستان برای شناسایی باندهای قاچاق انسان و محل‌های دپوی مواد مخدر  آنها شد.

در ادامه این جلسه مسئول کمیته اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان از دستگیری 1225 نفر تبعه غیرمجاز افغانی و 230 تبعه پاکستانی از ابتدای امسال خبر داد.

مهدی دیوبند گفت: یک‌هزار و 750 مورد بازرسی از صنوف انجام گرفته که در این بازرسی، 20 نفر کارفرما متخلف به مراجع قضایی معرفی و مبلغ 200 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

انتهای پیام/صا30/ض1002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول