اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه صوت می‌گیرد

اعزام 24 هزار زائر کاشانی به عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان گفت: سالانه حدود 24 تا 25 هزار نفر زائر از شهرستان کاشان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

اعزام 24 هزار زائر کاشانی به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، وحید اسکندری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته حج اظهار داشت: حج امسال با شعار «عزت، همبستگی و مسئولیت اسلامی» است و هفته حج نیز امسال با این شعار از ابتدای ماه ذیقعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا هفتم ذیقعده ادامه می‌یابد.

وی مشارکت عمومی را یکی از ویژگی‌های حج دانست و گفت: برای گرامیداشت هفته حج در شهرستان کاشان فعالیت‌هایی در این زمینه توسط اداره حج و زیارت شهرستان کاشان با مشارکت سازمان رفاهی تفریحی، اداره زیباسازی و روابط عمومی شهرداری کاشان انجام شده است.

این مسئول، تهیه و نصب 15 استند و بیلبورد در سطح شهرستان با استفاده از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، چاپ پیام‌های کوتاه حج در سربرگ ادارات شهرستان، پیشنهاد شعار هفته حج در قبوض آب، برق، گاز و تلفن شهروندان و اینترانت آموزش و پرورش کاشان، پخش تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون‌های شهری، ارسال پیامک و چاپ پوستر را از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت حج در شهرستان کاشان نام برد.

اسکندری، همایش متمرکز زائران حج تمتع در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات در مساجد شاخص شهرستان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

اسکندری از اعزام 530 نفر زائر حج تمتع از شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب سه کاروان 145 نفره و یک کاروان 95 نفره بین چهارم تا نوزدهم مهرماه سال‌جاری به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای 13 جلسه آموزشی توسط هر یک از کاروان‌ها برای زائران ادامه داد: تاکنون هشت جلسه توجیهی آموزشی برگزار شده و تا پیش از اعزام دو جلسه دیگر برگزار می‌شود و برگزاری سه جلسه نیز در مجاورت مکه و مدینه می‌باشد.

این مسئول، مجموع کاروان‌های حج تمتع امسال در سراسر کشور را 580 کاروان اعلام کرد و یادآور شد: اولین پرواز زائران حج در کشور از چهارم مهرماه سال‌جاری آغاز می‌شود و کاروان‌های زائران کاشان نیز بین چهارم تا نوزدهم  مهرماه اعزام می‌شوند.

اسکندری گفت: یک نفر روحانی، یک نفر مدیر کاروان و یک نفر معاون در مجموع سه نفر از عواملی اصلی کاروان هستند و دو نفر عوامل دیگر نیز هر یک از کاروان‌های اعزامی را همراهی می‌کنند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان، سهمیه زائران هر یک از شهرستان‌ها را بر اساس اقلام باز ثبت‌نام‌کنندگان در بانک اعلام کرد.

اسکندری از اعزام سالانه 24 تا 25 هزار زائر از شهرستان کاشان به عتبات عالیات خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان حج و زیارت هر دو ماه یکبار ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات است که در هر دوره ثبت‌نام بین 4 هزار تا 4 هزار و 500 نفر از کاشان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت 13 دفتر زیارتی در شهرستان کاشان اذعان داشت: با آغاز فعالیت پنج دفتر زیارتی در این شهرستان تعداد دفاتر زیارتی شهرستان کاشان به 18 دفتر زیارتی افزایش یافته است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان متذکر شد: شهرستان کاشان در اعزام زائر به عتبات عالیات در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول