اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال صورت گرفت

کمک 500 میلیون تومانی مردم خراسان‌رضوی برای بازسازی عتبات

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی گفت: در 6 ماهه نخست سال 91 بالغ بر 500 میلیون تومان کمک‌های مردمی خراسان‌رضوی برای بازسازی عتبات جمع‌آوری شده است.

کمک 500 میلیون تومانی مردم خراسان‌رضوی برای بازسازی عتبات

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، جعفر دهنوی ظهر امروز در سومین جلسه استانی مسئولان ستادهای معین بازسازی عتبات‌عالیات استان خراسان‌رضوی، اظهار کرد: ائمه اطهار مشتق نور خدا و هاله‌ای از نور الهی هستند.

وی خطاب به مسئولان ستادهای شهرستانی بازسازی عتبات مقدسه، گفت: شما کارگر مستقیم پیغمبر اکرم (ص) بوده و افتخاری که نصیب خادمان اهل‌بیت شده کم‌تر نصیب کسی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی هم‌چنین گفت: در سراسر استان خراسان‌رضوی فرمانداران پای کار آمده و خود استاندار نیز به صورت ویژه‌ای امور ستاد بازسازی عتبات‌عالیات را پی‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیّران در مرکز استان به چاپ فصلنامه شمیم تراب به عنوان نخستین نشریه ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کشور در خراسان‌رضوی اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگی به عنوان شاخص‌ترین ستاد استان‌ها این نشریه به سراسر کشور ارسال شده است.

رئیس ستاد معین بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی ساماندهی و سازماندهی ستادهای شهرستانی و تعامل با ستادهای مجمع خیّران، هیئت امنای شهرستان‌ها، تشکیل ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در استانداری‌ و فرمانداری‌ها، سرکشی از ستادهای شهرستانی، اعزام نیروهای متخصص و تجربی، ثبت دقیق نذورات و هدایای مردمی و ارائه گزارش دقیق به همه مردم را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد در استان خراسان‌رضوی عنوان کرد.

وی هم‌چنین میزان کمک جمع‌آوری شده در 6 ماهه نخست سال 91 را بالغ بر 500 میلیون تومان عنوان کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی در رابطه با اقدامات انجام شده در ستاد، گفت: مسقف کردن دو طرف مضجع شریف حضرت موسی بن جعفر (ع)، ساخت صندوق‌های مرقدهای مطهر بالغ بر 700 میلیون تومان، مشارکت در پروژه‌های حرم سامرا، صحن حضرت زهرا در نجف اشرف، طبقاتی کردن بین‌الحرمین، ارتقا گنبد امام حسین (ع) و احداث بیمارستان امام زین‌العابدین (ع) در کربلا به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا است.

دهنوی تعداد نیروی اعزام شده در 6 ماهه نخست سال جاری از سوی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی را بیش از 119 نفر عنوان کرد.

اکبر پارسا، جانشین ستاد استانی بازسازی عتبات مقدسه ائمه اطهار در کشور عراق نیز در این نشست به تقارن زمانی جمعه 17 شهریور با سالروز قیام 17 شهریور و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و دست‌یابی به اماکن مقدسه ائمه‌ معصوم در عراق را از آرمان‌های بلند شهدا خواند و گفت: یکی از آرزوهای مهم شهدا این بود که روزی دستمان به عتبات مقدسه باز شود و امروز اجر و پاداش شهدا نصیبمان شده تا به کربلای معلی و عتبات مقدسه دست پیدا کنیم.

جانشین ستاد استانی بازسازی عتبات با اشاره به در پیش رو بودن هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: شهدا را فراموش نکنیم و رفع مظلومیت از عتبات را به ثمر برسانیم.

وی هدف نهایی در ستاد بازسازی عتبات‌عالیات را ساخت بقیع عنوان کرد و افزود: در مجموعه ستاد بازسازی عتبات‌عالیات روی اشک و احساسات مردم گام برمی‌داریم و از این منظر کار بسیار حساس و ظریف است.

عبدالعلی جغتایی فرماندار شهرستان خواف نیز در این همایش گفت: با ارتباط جدی‌تر با فرماندار به عنوان مدیر اجرایی شهرستان، نباید مشکلی برای مسائل اجرایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول