اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت یک باغدار

اراضی بی‌حاصل در نمین به باغ مصفا تبدیل شد

خبرگزاری فارس: یک باغدار شهرستان نمین با همت و تلاش خود زمین خشک و بی‌حاصل را به باغ مصفا تبدیل کرده و حاصل دسترنج خود را در اختیار نیازمندان گذاشته است.

اراضی بی‌حاصل در نمین به باغ مصفا تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این باغدار نمینی که ساکن روستای سلوط نمین است، احمد سوری بازنشسته کشت و صنعت مغان است که بیش از 30 سال تجربه فعالیت و کار در عرصه کشاورزی را دارد که هم‌اکنون نیز در دو هکتار باغ به پرورش و عمل‌آوری محصولات متنوع اقدام کرده است.

این کشاورز موفق در باغ پرثمر خود 10 نوع میوه اعم از شلیل، آلبالو، گیلاس، گلابی، هلو، فندق، گردو و آلو را پرورش داده و محصولات برداشت شده را تحویل بازار می‌دهد.

این کشاورز در دومین سال تولید خود موفق شده است نسبت به سال گذشته 80 درصد با افزایش تولید میوه مواجه شود به طوریکه محصولات تولیدی در باغات این کشاورز موفق از کیفیت مناسب و همچنین مرغوبیت خاص برخوردار است به طوریکه به ادعای خودش 40 درصد مواد قندی میوه او بالاتر از سایر محصولات است.

سوری دلیل برتری خود را در تولید محصولات باغی سمپاشی به موقع، کوددهی طبیعی، مستعد بودن آب و هوا و آبیاری قطره‌ای اعلام کرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری خود را برای توسعه این باغ 50 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد:‌ هدف بنده گسترش باغ میوه به صورت فراگیر است اما در تأمین منابع آبی با مشکل مواجه هستم.

به گزارش فارس، این کشاورز موفق گفت: ‌بنده در حال حاضر به دلیل نبود چاه مجبور هستم آب مورد نیاز را در یک منبع 10 هزار لیتری ذخیره کنم که این خود هزینه‌ای سرسام‌آور را به دنبال دارد.

سوری به کشت هندوانه، خربزه، خیار و گوجه فرنگی و همچنین زنبورداری در این فضا در کنار باغداری اشاره کرد و افزود: اگر به بنده مجوز احداث یک حلقه چاه را بدهند، می‌توانم تولید خود را با کیفیت کرده و محصولات زیادی پرورش دهم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول