اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

مدیریت صحیح در 800 هزار هکتار از اراضی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مدیریت صحیح و پایدار در 800 هزار هکتار از اراضی استان زنجان انجام شده است.

مدیریت صحیح در 800 هزار هکتار از اراضی زنجان

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، احیای مراتع، توسعه و گسترش فضای سبز و بهره‌برداری بهینه و پایدار منابع طبیعی از اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی، استعدادیابی و تخصیص 30 هزار هکتار اراضی استان زنجان افزود: این اراضی برای اجرای طرح‌های کشاورزی و صنعتی اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از مدیریت صحیح و پایدار در 800 هزار هکتار از اراضی استان زنجان خبر داد و گفت: به منظور مدیریت صحیح و پایدار، اقدامات لازم در استان انجام شده است.

وی از جنگل‌کاری طبیعی در 205 هکتار از اراضی استان خبر داد و افزود: جنگل‌کاری در اراضی از برنامه‌های استان است.

اسکندری با اشاره به تولید و توزیع نهال‌های مثمر و غیرمثمر در استان زنجان یادآور شد: تولید نهال اقدام موثری در زمینه احیا و توسعه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های مختلف به منظور حفاظت از منابع آب، خاک و پوشش گیاهی در حوضه‌های آبخیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر ضرورت حل مشکلات سیل‌خیزی و فرسایش شدید خاک تاکید کرد و افزود: تلفیق فعالیت‌های مکانیکی و بیو‌مکانیکی در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های آبخوانداری و پخش سیلاب در استان زنجان یادآور شد:‌ احداث سدهای خاکی، ساماندهی رودخانه‌ها و حفاظت از اراضی و حاشیه آنها تاثیرات مطلوبی در حفظ منابع طبیعی در استان زنجان داشته است.

اسکندری بر ضرورت حفظ جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد و گفت: امیدواریم مردم به ویژه عرصه‌نشینان اراضی ملی و منابع طبیعی در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان منابع مهم زندگی انسان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ برای حفظ این منابع باید همه مردم پیشگام باشند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول