اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره ربات‎های نجاتگر:

استفاده از ربات‎های نجاتگر در زمان حوادث نیازمند فرهنگ‎سازی است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره ربات‎های نجاتگر در گلستان گفت: کنگره ربات‎های نجاتگر با هدف فرهنگ‎سازی استفاده از ربات در زمان حوادث و بلایای طبیعی انجام گرفته است.

استفاده از ربات‎های نجاتگر در زمان حوادث نیازمند فرهنگ‎سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد رضایی عصر امروز در نخستین کنگره کشوری نمایش و رقابت ربات‎های نجاتگر در گلستان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد اظهار داشت: این کنگره به منظور شناسایی و تجلیل از چهره‎های موفق، مبتکر و مخترع از سراسر کشور انجام شده است.

وی حسن‎نظر و تصمیم خردمندانه مقامات ارشد کشوری و استانی را در تصویب برگزاری این کنگره مهم خواند و تصریح کرد: سنگ بنای این حرکت از زمان تصویب انجام گرفته و اکنون پس از ماه‎‎ها تلاش شاهد برگزاری آن هستیم.

دبیر علمی کنگره ربات‎های نجاتگر ابراز داشت: الگوسازی روشی محرک برای نسل جوان که در آغاز راهی پرفراز و نشیب هستند است و فراخوان این کنگره نیز از طریق توزیع پست به دانشگاه‎ها، مراکز علمی و حوزه صورت گرفت.

رضایی با بیان اینکه 116 مقاله به این کنگره ارسال شده است متذکر شد: از این تعداد مقاله 40 اثر پذیرفته شد و پنج مقاله نیز به صورت سخنرانی در این کنگره انتخاب شدند.

وی ابراز داشت: در بخش نمایش ربات 15 گروه از استان‎های کرمان، فارس، گلستان، اصفهان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان شرکت کردند که پس از داوری نتایج اعلام خواهد شد.

نخستین کنگره کشوری نمایش و رقابت ربات‎های نجاتگر در گلستان با حضور فقیه رئیس جمعیت هلال احمر ایران، جعفریان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، استاندار گلستان و جمعی از مقامات استانی در سالن آمفی‎تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول