اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان پایانه‌های یزد:

یزد رتبه نخست کاهش حوادث جاده‌ای را بدست آورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه های یزد از کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای خبر داد و گفت: یزد رتبه نخست کاهش حوادث جاده‌ای در سطح کشور را بدست آورد.

یزد رتبه نخست کاهش حوادث جاده‌ای را بدست آورد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد؛ محمدرضا بشیری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: آمار تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای در سال جاری 34 درصد نسبت به پنج ماهه نخست سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی شهروندان افزود: تمهیدات لازم برای ارائه امکانات به مسافران در دور دوم سفرهای استانی انجام شده است.

وی ادامه داد: نیروهای انسانی،‌ تجهیزات و تمامی امکانات فراهم شده است تا به مسافران ارائه شود.

این مسئول با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز مجدد سفرهای تابستانی تأکید کرد: فروش اینترنتی بلیت اتوبوس و هماهنگی برای فروش بلیت اتوبوس در سطح شهر نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده و همچنین هماهنگی‌‌های انجام شده با دستگاه‌‌هایی چون پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری تمامی تمهیدات لازم به منظور افزایش سطح ایمنی سفرها نیز اندیشیده شده است.

وی از فعالیت بیش از 18 هزار نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و افزود: در این زمینه 14 هزار دستگاه کامیون توسط بخش خصوصی در شرکت‌های باربری تحت نظارت سازمان فعالیت می‌کنند.

آمادگی کامل پلیس برای انجام سفرها

رییس پلیس‌راه استان هم در این نشست با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای کنترل و مراقبت در جاده‌ها گفت: حضور پررنگ پلیس و سایر نیروهای امدادی در جاده‌‌ها برای ایجاد امنیت و آرامش خیال رانندگان و کاهش خطرات و تصادفات نقش موثری دارد.

سرهنگ سیدحسن حسینی افزود: پلیس راهور برای سفرهای تابستانی دو طرح را به مرحله اجرا گذاشت که طرح مرحله دوم نیز از 10 روز گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح از 25 مرداد ماه آغاز شده و تا یکم مهرماه ادامه دارد که با همکاری پایگاه های اورژانس، هلال احمر، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، اداره راه و شهرسازی و واحدهای امداد خودرو اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مرحله از اجرای طرح از 80 هزار نیروی پلیس کمک گرفته شده است تصریح کرد: سبقت غیرمجاز از خط ممتد میان جاده و سرعت بالا یکی از عوامل مهم در وقوع تصادفات است که همکاران ما در جاده‌ها به شدت با متخلفین برخورد می‌کنند.

وی به توقیف بیش از 700 خودرو در 10 روز گذشته اشاره کرد و گفت: خودروهایی که دو تخلف همزمان داشته باشند توقیف خواهند شد و به مدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد هم در ادامه نشست به تشریح اقدامات و عملکرد این نهاد در سطح جاده‌ها برای دور دوم سفرهای تابستانی پرداخت.

محمد کاظم مشرف اظهار داشت: تعداد 11 پایگاه ثابت و موقت از سوی جمعیت هلال احمر استان به صورت ثابت و موقت در نظر گرفته شده است تا ضمن راهنمایی مسافران و رانندگان در صورت بروز حادثه در کمترین زمان نسبت به امداد رسانی اقدام کنند.

وی انتقال مصدومین، اسکان و تغذیه اضطراری و خدمات امداد و نجات را از جمله وظایف نیروهای جمعیت هلال احمر در هنگام وقوع حادثه عنوان کرد.

مدیرکل راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد هم در این نشست از آمادگی کامل نیروهای راهداری در دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

جواد ذاکر افزود: راهداری با آمادگی کامل به استقبال دور دوم سفرهای تابستانی رفته و امیدواریم با کاهش تلفات جاده‌ای در پایان سفرها بیش از پیش شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی ادامه داد: به منظور ایمنی راه‌ها و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی بیش از سه هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی تحت پوشش کامل راهداری قرار دارند.

وی تصریح کرد: 14 راهدارخانه با تمامی امکانات در جاده‌های استان با به کار گیری 189 اکیپ گشتی در این زمینه فعالیت دارند.

سرپرست پایگاه اورژانس 115 یزد نیز در پایان این نشست از تحت پوشش قرار دادن 95 درصد جاده‌های استان توسط اورژانس خبر داد.

سعید پهلوانپور با بیان اینکه تعداد 76 دستگاه آمبولانس در این زمینه به کارگرفته شده‌اند افزود: پایگاه‌های اورژانس 115 در جاده‌های استان یزد به فاصله هر 40 کیلومتر قرار دارند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان حاضر شوند.

سرپرست اورژانس یزد با بیان اینکه زمان حضور اورژانس به محل حادثه را طبق استاندارد 15 دقیقه بیان کرد از شهروندان خواست در هنگام حادثه به هیچ وجه مصدومان را انتقال ندهند زیرا این امر نیاز به تخصص دارد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول