اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد

کاهش 47 درصدی تلفات انسانی در حوادث رانندگی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از کاهش 47 درصدی تلفات انسانی در حوادث رانندگی استان زنجان خبر داد.

کاهش 47 درصدی تلفات انسانی در حوادث رانندگی در زنجان

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه نحوه صحیح رانندگی، یکی از راه‌های مهم کاهش حوادث ناگوار رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه همه نهادهای فرهنگی در آموزش فرهنگ صحیح رانندگی نقش دارند، افزود: رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در آموزش دخیل هستند و آموزش صحیح رانندگی در جامعه باید به صورت هدفمند و مداوم فرهنگ‌سازی شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه اغلب حوادث رانندگی اتفاق افتاده ناشی از عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه خستگی و خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، افزود: امید است رانندگان برای حفظ جان خود و دیگران، همواره قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مجاز در جاده‌ها تردد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنا به اعلام پزشکی قانونی تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده‌های استان در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای 47 درصد کاهش است، افزود: سیر نزولی کاهش تلفات انسانی از تصادفات در جاده‌های استان در پنج ماهه نخست سال جاری ادامه داشته و در این مدت تلفات انسانی 22 درصد کاهش داشته است.

رشتیانی در ادامه هدف اصلی اجرای طرح‌‌های پلیس راه را ارتقا انضباط اجتماعی، ترافیکی، ایمنی و روان‌سازی ترافیک و کاهش حوادث رانندگی به ویژه تصادفات منجر به فوت دانست و گفت: به منظور افزایش ایمنی و امنیت جاده‌ها و سلامت هموطنان به ویژه رانندگان و سرنشینان خودروها اجرای طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول