اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

ایران رکورد امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه را شکست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه رکورد امدادرسانی زلزله در کشورهای پیشرفته 20 ساعت است، گفت: نیروهای امدادی در زلزله ارسباران مجروحان و مصدومان را در کمتر از 13 ساعت از زیر آوار خارج کردند.

ایران رکورد امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار علی‌اکیر پورجمشیدیان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای امداد ایران رکورد امدادرسانی در زلزله اخیر را شکستند، اظهار کرد: کشورهای پیشرفته ادعای  امدادرسانی سریع بالای 20 ساعت در زلزله‌ها را دارند؛ در حالی‌که ایران در زلزله اخیر منطقه ارسباران با وجود گستردگی 4 هزار و 500 کیلومتر تمام مجروحان و مصدومان را در کمتر از 13 ساعت از زیر آوار خارج کرده و به بیمارستان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه باید به مشکلات توجه کنیم اما نباید کارهای انجام شده را کتمان کنیم، افزود: حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و وزرای مربوطه همچنین رئیس جمهوری در این مناطق و اتخاذ تصمیمات سریع برای بازسازی مناطق گویای این حقیقت بوده که توجه و حساسیت دولت جدی است.

پورجمشیدیان تصریح کرد: در ورزقان و هریس آواربرداری از 50 روستای آسیب‌دیده از زلزله که خسارت کلی دیده‌اند آغاز شده است و در عرض 10 روز با امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین سپاه عاشورا بدون استفاده از امکانات سایر دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی، گفت: سپاه عاشورا از نخستین ساعات وقوع زلزله در تمام صحنه‌های امدادرسانی، تأمین امنیت و سایر حوزه‌ها حضوری فعال داشته است و پس از اسکان موقت و تمهیدات اولیه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما آواربرداری سریع موجب تسریع در عملیات اجرایی ساخت اماکن مسکونی روستاییان خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان اینکه ابراز رضایت آسیب‌دیدگان از حضور بسیجیان در ساعات اولیه حادثه مایه دلگرمی است، خاطرنشان کرد: سپاه عاشورا همراه با دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن احداث بیمارستان صحرایی در شهرستان ورزقان با اعزام تمام آمبولانس‌های سپاه و بسیج به منطقه زلزله‌زده برای انتقال مجروحان توانست از تلفات انسانی زیادی جلوگیری کند.

وی افزود: سپاه و بسیج با استفاده از ماشین‌آلات سنگین در حمل و نقل مصالح ساختمانی به منطقه توانست بار زیادی را از دوش دولت بردارد.

*آمادگی گروه‌های جهادی بسیج برای حضور در روستاها

وی در ادامه از آمادگی گروه‌های جهادی بسیج برای حضور در روستاها خبر داد و افزود: اکیپ‌های جهادی بسیج به زودی با حضور در مناطق زلزله‌زده به یاری روستاییان خواهند شتافت.

پورجمشیدیان، از توافق سپاه عاشورا با سازمان جهاد کشاورزی استان برای ساخت مکان مناسب برای احشام خبر داد و گفت: به زودی ساخت این مکان‌ها نیز با مشارکت بسیجیان آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: در زلزله اخیر بسیج با حضور در نخستین ساعات زلزله در مناطق و نجات مصدومان با سرعت عمل بی‌نظیر نشان داد که از کارآیی بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: بسیج یکی از نهادهای تاثیرگذار جامعه است و از آنجا که از گستره بیشتری برخوردار است، از این رو می‌تواند در سریع‌ترین زمان با آمادگی کامل حضور یابد و با اهتمامی ویژه درصدد رفع مشکلات برآید.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه عاشورا از دقایق نخستین وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی با اعزام نیروهای خود در قالب 20 گردان امام حسین(ع) و عاشورا در منطقه حضور یافته و از این پس نیز در بازسازی روستاهای تخریب شده با تمام توان مشارکت خواهد کرد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی بهره می‌برند، تصریح کرد: برای استکبار فرقی ندارد که این فرصت زلزله آذربایجان باشد یا فتنه داخلی، چراکه همواره دنبال فرصت برای تضعیف نظام بوده است.

وی گفت: شناخت و اشراف مقام معظم رهبری نسبت به اوضاع، جریان‌های سیاسی و تحرکات استکبار جهانی بی‌تردید از عمق ویژه‌ای برخوردار است، از این رو قبل از شکل‌گیری توطئه‌های تجزیه‌طلبان در راستای بهره‌برداری از زلزله اخیر، معظم‌له با حضور خود توطئه دشمنان را در نطفه خفه کرده و نگذاشتند این زلزله طبیعی به زلزله سیاسی تبدیل شود.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده از ضروری‌ترین کارهایی است که باید سریعاً کلید بخورد، خاطرنشان کرد: تمام امکانات سپاه و رده‌های تابعه آن در اختیار بازسازی و آبادانی مناطق زلزله‌زده  است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که شرایط به بهبود وضعیت و آبادانی منطقه منجر شود تا بتوانیم ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری در بازسازی مناطق زلزله‌زده در اسرع‌ وقت به تکلیف انسانی خودمان نیز عمل کرده باشیم. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول